Klacht: Pakket wordt niet verstuurd

op 16 februari 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 7 februari rond 17.30 uur heb ik een pakket aangeleverd dat aangetekend verstuurd zou gaan worden naar Singapore. De man die mij heeft geholpen zei dat het pakket de volgende dag pas werd meegenomen vanwege het late tijdstip.
Geen probleem.
Maar via track- en tracecode zie ik tot mijn verbazing ruim 8 dagen later (vanmorgen nog) dat het pakket nog steeds in transit is en nog niet in Singapore is aangekomen. Waar is mijn pakket gebleven?
Ik heb gebeld met de klantenservice van PostNL en tot mijn verbazing konden zij wel vertellen waar het pakket is, nl ligt in depot bij PostNL in Nederland.
Hoe is het mogelijk dat een pakket niet wordt verstuurd. Ik leg er een behoorlijk bedrag voor neer, maar er gebeurt NIETS!
We zijn een week verder en NOG NIETS GEDAAN!

PostNL garandeert dat het pakket binnen 4 tot 6 dagen in land van bestemming is! Dus niet per se op het adres.
Ik verwacht dat het pakket binnen 1 week wordt afgeleverd. En niet in depot wordt gelegd in Nederland!

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 16 februari 2018 om 11:47 geantwoord

Geachte mevrouw Leijdekkers,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik vind het erg jammer om te vernemen dat een door u verzonden pakket nog niet is aangekomen bij de geadresseerde in Singapore. Graag reageer ik op uw bericht.

De overkomstduur voor een pakket naar het betreffende land is inderdaad 4 tot 6 werkdagen. Dit is echter wel een gemiddelde en geen garantie, een zending kan een enkele keer langer onderweg zijn. Volgens de track&trace informatie is de zending op dit moment nog niet aangekomen, de precieze oorzaak hiervan kan ik niet nagaan. Omdat een zending een enkele keer langer onderweg kan zijn dan de gemiddelde overkomstduur adviseer ik u contact met ons op te nemen wanneer de zending op 4 maart nog niet is bezorgd bij de geadresseerde. Vanaf die datum is het mogelijk om een onderzoek te starten en uit te zoeken wat er precies gebeurd is. Mijn excuses voor de overlast die u hiervan ondervindt.

Heeft op 16 februari 2018 om 12:20 geantwoord

Dit is geen oplossing!!
Het pakket ligt nog in Nederland in depot bij PostNL.
Dit kan niet!!!!!!!
Er is gewoon nog niets mee gedaan! Het pakket wordt gewoon opzij gelegd.
Dat is schandalig!
Ik ben echt boos!
Via het telefonisch contact met de klantenservice wisten ze in ieder geval WEL te vertellen waar het pakket ligt!!!
ER WORDT GEWOON NIETS MEE GEDAAN!

Alle klachten die gemeld zijn door Hermiona