Klacht: pakket wordt niet opgestuurd door ontbrekende n.a.w. gegevens

PoesMisty op 09 december 2019 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Mijn dochter heeft pakketje besteld uit het buitenland. Ze zit hier al weken op te wachten. Via track en trace code heeft het pakketje eerst weken bij de douane gelegen en daarna is het wel bij de post terechtgekomen. De post kon het niet versturen omdat er geen n.a.w. gegevens op het pakketje staan. Waarschijnlijk verloren gegaan door controle bij douane. Mijn dochter heeft naar postnl gebeld met de track en trace code en het pakketje ligt klaar maar kan alleen verzonden worden als het bedrijf dat het pakketje heeft verstuurd, telefonisch de n.a.w. gegevens. Het is een bedrijf uit Singapore, die gaat echt niet bellen hoor. We hebben tot twee maal toe ook naar het bedrijf gemaild maar het enige wat we terug krijgen in gebrekkig engels is, dat het pakketje bij de post ligt en zo spoedig mogelijk zal worden verzonden.
Eigenlijk heeft postnl. alle gegevens van het bedrijf dat het verzonden heeft tot code etc. Gevraagd of wij dan de correspondentie mogen toesturen zodat de bij postnl. kunnen zien dat we oprecht zijn. Zelfs geopperd om een kopie id erbij te doen. Postnl weigert gewoon mee te denken hoe we dit op kunnen lossen. En wat ik ook super slecht vind, je kunt postnl. niet eens mailen.

Dat postnl. ervoor zorgt dat het pakketje toch bezorgd wordt. Want wat gaan ze dan doen met het pakketje? Lekker zelf houden of terugsturen. En wat kost dat terugsturen dan. Ze hebben alle gegevens van dat bedrijf. Stuur ff mailtje en vraag om adresgegevens. Is probleem opgelost en iedereen blij.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 09 december 2019 om 19:38 geantwoord

Geachte heermevrouw,

Ik snap uiteraard dat u graag wilt dat dit pakketje zo snel mogelijk bezorgd wordt. Helaas zitten wij vast aan bepaalde verzendvoorwaarden, waardoor wij in contact met de geadresseerde geen adres gegevens mogen veranderen. De afzender kan via contact met hun postorganisatie een onderzoek naar dit pakket opstarten. Mogelijk kan het adres dan nog hersteld worden. Anders zal het pakket retour gestuurd worden naar de afzender. Mijn excuus voor het ongemak.

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door PoesMisty