Klacht: Pakket wordt niet bezorgd in flat zonder lift

op 25 mei 2021 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Vandaag zou mijn pakket bezorgd worden, een zak hondenvoer van 18kg. De pakketbezorger vroeg of ik naar beneden kon komen. Ik heb hem uitgelegd dat ik herstellende ben van een operatie waardoor ik niet mocht tillen. Daarom had ik dit ook online besteld. Hij gaf aan dat het te zwaar was en ik toch echt naar beneden moest komen. Uiteindelijk heeft hij het in de centrale hal neergezet. Ik ben het niet eens met deze bezorgwijze.

Wanneer een volgende keer een pakket gewoon boven bezorgd wordt. Daar betaal je toch ook bezorgkosten voor? Misschien heb ik het mis hoor, dat kan natuurlijk ook.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 25 mei 2021 om 16:17 geantwoord

Geachte mevrouw,

Ik vind het kwalijk te vernemen dat de bezorger de zending niet bij u aan de deur aangeboden heeft. Dit is niet volgens de procedure. Onze bezorger is verplicht om het pakket aan de deur aan te bieden. Wel kan onze bezorger u vragen om het pakket beneden op te halen, maar deze kan u tot niets verplichten. Het is uiteraard niet de bedoeling dat de bezorger uw pakket onbeheerd beneden in de centrale hal achterlaat. Daarom ga ik dit direct voor u melden bij de leidinggevende van de betreffende bezorger, zodat dit besproken gaat worden met de bezorger. Na uiterlijk 27 mei 2021 datum zou u hier geen last meer van mogen ondervinden. Mochten er passende maatregelen getroffen moeten worden dan zal de leidinggevende daar zijn verantwoordelijkheid in nemen.

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Rebeccs