Klacht: Pakket wordt niet bezorgd

op 12 mei 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb maandag 8 mei een pakket via Internet aangeboden voor verzending naar Polen. Via Ideal betaald (22 euro), in de mail het label ontvangen, dit op de doos geplakt en afgegeven bij DHL-punt.
Tot mijn verbazing kreeg ik het pakket donderdag 11 mei weer thuisbezorgd.
Gebeld met DHL parcel (088-3454300), daar bleek dat ik me blijkbaar als zakelijke klant had aangemeld. Dat is me op de website niet opgevallen, blijkbaar wordt dat pas gecontroleerd als je betaald hebt en het pakket afgeleverd hebt. Men kon en wilde mij niet helpen. Oplossing is het pakket opnieuw proberen te verzenden als particuliere klant en proberen het geld terug te krijgen.
Bijzonder slechte service dus. Ik heb het pakket nu met PostNL verstuurd, daar heb ik tot nu toe nooit klachten over.
DHL gaat het dus niet oplossen en ik ben mijn geld kwijt (22 euro)!

Ik ben tevreden als ik mijn geld terug krijg en een excuus en een compensatie voor de moeite, ergernis en het feit dat m'n pakje nu pas een week later bij de geadresseerde is.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 12 mei 2017 om 14:17 geantwoord

Goedendag,

Vervelend om te horen dat het zo langs elkaar heen lijkt te zijn gelopen. In een situatie als deze zal ik u moeten adviseren ons claim/restitutieformulier in te vullen op onze website. U gaat naar www.dhlparcel.nl en klikt op het vergrootglasje en u vult dan in Claim of Restitutie formulier. Hiermee heeft u de mogelijkheid de kosten terug te krijgen. Sorry voor het ongemak!

Mike

Heeft op 12 mei 2017 om 15:45 geantwoord

Het is niet meer dan logisch dat ik m'n geld terug krijg. DHL zou dat zelf al moeten doen omdat men zelf geconstateerd heeft dat de dienst niet geleverd is. Nu heb ik weer extra werk aan het formulier. Daarnaast lees ik niets over een compensatie of gebaar.

Alle klachten die gemeld zijn door Fred de Graaff