Klacht: Pakket wordt bij PostNL Filiaal geweigerd

op 23 mei 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Het pakket ( 3STVGA164081757) wordt iedere keer bij aanlevering bij het PostNL Filiaal , Bruna Dorpstraat 160 5731JL Mierlo, geweigerd. Het pakket wordt vanuit de niet thuiscode , via de PostNL Website, naar Mierlo verstuurd om daar af te halen. Het pakket is nu al 2 keer op rij geweigerd. Navraag bij de Bruna zegt dat het aangeleverd wordt op postadres en postcode, zij weigeren dit soort pakketten. Vanuit de PostNL website is geen afzonderlijk adres in te voeren , je kunt alleen Bruna Dorpstraat 160 5731JL Mierlo selecteren

ALs ik het pakket kan afhalen of als het pakket bij mij wordt aangeboden.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

10 maanden geleden - Geachte heer Artz, Uit uw bericht begrijp ik dat uw pakket is teruggezonden naar de afzender. Ik kan mij voorstellen dat u hierover verbaasd bent. Mijn excuses hiervoor. U geeft aan in uw bericht dat het pakket gelijk geadresseerd is naar het afhaalpunt, de Bruna. In dit geval mag het inderdaad geweigerd worden als het wordt aangeleverd op basis van postadres en postcode. Om hier een helder beeld van te krijgen hoor ik graag van u op welke manier en waar dit poststuk is geadresseerd. U geeft aan dat dit via de PostNL website is gedaan? In afwachting verblijf ik. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht mierlo1

10 maanden geleden - Naar aanleiding van het “we hebben u gemist” kaartje ben ik naar de “mijnpakket.nl” site gegaan en heb door middle van de “Niet thuiscode” een nieuwe aflevering ingepland. Deze heb ik geselecteerd op het Afhaalpunt “Bruna , mierlo “ . Ik heb dus volgens de stappen aangegeven hoe te handelen , na ontvangst “niet thuis bericht” gehandeld

Reactie van de melder van de klacht mierlo1

10 maanden geleden - Ik vind het wel vreemd dat er via dit kanaal wel gereageerd wordt , maar via het Standaard PostNL kanaal niet.

Heeft op 23 mei 2016 om 12:21 geantwoord

Geachte heer Artz,
Hartelijk dank voor de aanvullende informatie. Ik zie dat er inmiddels en melding in ons systeem staat vanuit de afzender. Ik heb deze melding aangevuld met uw gegevens. Hopelijk kunnen ze hierdoor het probleem ontdekken zodat het niet nog eens voorkomt. Ik wil u daarnaast net als mijn collega al heeft aangegeven verwijzen naar de afzender zodat het eventueel opnieuw gestuurd kan worden.
Nogmaals excuses voor het vervelende ongemak dat hierdoor is ontstaan. Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Heeft op 23 mei 2016 om 13:54 geantwoord

PostNL heeft dus helemaal geen oplossing geboden. Het benaderen van de klachtenservice heeft ook geen zin. Wordt niet op gereageerd.

Alle klachten die gemeld zijn door mierlo1