Klacht: Pakket word niet bezorgd

op 13 oktober 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 30 september bij Jouwveilingen een aankoop gedaan. Deze is op 3 oktober verzekerd verzonden. Via de app zag ik dat deze dinsdag geleverd zou worden zoals via de veilingsite werd aangegeven. Twee dagen later was de bezorging veranderd naar bezorgmoment niet bekend. Ik heb toen contact gehad met de afzender en deze heeft toen navraag gedaan bij PostNL Ik kreeg bericht dat deze donderdag geleverd zou worden met track en trace nummer 3STYSU000001576. Ook dit gebeurde niet en de melding verschoof iedere keer naar wordt morgen geleverd. Inmiddels zondag en de melding is sinds vanochtend weer veranderd naar bezorgmoment niet bekend.
Ook een ander pakket wat ik donderdag besteld heb, met het verzoek deze zaterdag te leveren, is niet aangekomen.

Ik heb afgelopen week bijna iedere dag tevergeefs thuis gezeten in de veronderstelling dat er een pakket geleverd zou worden. Ik wil duidelijkheid waar mijn pakketten zijn gebleven. Het liefst zou ik voor woensdag mijn pakketten in huis willen hebben, maar mijn vertrouwen is helemaal weg.
Het zou fijn zijn als er een excuus van PostNL komt en dat ik een compensatie voor die dagen dat ik verplicht ben thuis moeten blijven.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 13 oktober 2016 om 14:25 geantwoord

Geachte mevrouw Lieverloo,

Uit uw bericht begrijp ik dat u een pakket verwacht (eigenlijk 2) u heeft destijds contact gehad met ons via de chat, omdat u het pakket verwachtte, maar nooit aangeboden is. Mijn oprechte excuses hiervoor. Ik heb met u mee gekeken op de trackingcode en ik zie inderdaad dat t pakket nog steeds flink vertraagd is, ik wil u daarom aanraden om spoedig de afzender op de hoogte te stellen, zodat de afzender meteen een onderzoek kan starten.

Ik begrijp heel goed dat u daarmee niet het pakket meteen heeft, maar dit is wel de snelste en beste manier om erachter te komen wat er mis gaat. De afzender is namelijk onze opdrachtgever, zij zijn een overeenkomst met ons aangegaan. Daarom kan de afzender een onderzoek starten.

Nogmaals mijn excuses voor de situatie.

Heeft op 14 oktober 2016 om 11:47 geantwoord

Ik heb dit al gehoord van de chat medewerkers, dit bied nog steeds geen oplossing waar mijn pakket is. Ik heb er tenslotte voor betaald en dus officieel de eigenaar. De afzender heeft het pakket verzonden omdat ik de koper ben, waarvan de factuur twee weken geleden via iDeal betaald is. Ben nu bijna twee weken verder, geen pakket en ook nog geen terugbetaling ontvangen en dat is zeer frustrerend.
Het geeft ook geen antwoord op de vraag wat ermee gebeurd is en daar ben ik toch wel heel benieuwd naar.

Gisterenavond is het bericht van de afzender gekomen dat het pakket kwijt is. Dat is dan nog netjes omschreven, want hoe kan in godsnaam een pakket met de volgende afmetingen 12,5 x 71 x 148 cm (hxbxl) kwijt raken???
Is niet bepaald een formaat dat je niet meer ziet staan lijkt me!!
Vandaar dat het pakket na twee dagen al de status kreeg, levering nog niet bekend. Is dus gestolen, slechte controle als er met zo'n formaat gewoon de deur uit gewandeld kan worden. Mijn vertrouwen in PostNL is dus helemaal verdwenen.
Was een aankoop die je maar zelden tegen komt en dan verdwijnt het pakket op weg naar mij gewoon uit het niets. Schandalig meer kan ik er niet van zeggen. En ja ik ben boos en dat is zacht uitgedrukt!

Alle klachten die gemeld zijn door astridvl