Klacht: Pakket weggegeven aan vreemde

op 09 juni 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Een niet al te goedkope lamp besteld… Zou vorige week dinsdag 22 mei bezorgd zijn. Wat gek toen ik dat las bij TrackTrace, er was immers niemand thuis. Dan zouden ze het bij de buren misschien hebben afgeleverd?

Niet bij de buren. Geen briefje in de brievenbus. Alleen de statusvermelding: BEZORGD.
Diezelfde avond gebeld met de klantenservice; zoals ik al vermoedde kunnen zij alleen vertellen wat ik zelf al wist. Waar is de klantenservice dan voor? Advies was dat ik even een dagje moest afwachten.

De volgende dag geen verandering en wederom aan de telefoon met PostNL klantenservice; uiteraard dezelfde informatie en hetzelfde advies: nog een dagje wachten. Góh!
De derde dag gewoon wéér hetzelfde verhaal!!
Ik heb wat dat betreft wel respect voor de medewerkers van de klantenservice die de fouten van bezorgers moeten zien op te lossen. Dat kan toch niet?
Geen pakket, geen brief, geen informatie, niks! Leuk zo’n pakket bestellen die je voor het weekend nodig had.
Twee dagen daarna een briefje van PostNL in mijn brievenbus met een 06- nummer daarop ‘wanneer mijn pakket nog niet terecht was’.

Contact geweest met persoon van opgegeven nummer via de Whatsapp en bellen. Er zou een bezorger in opleiding zijn geweest die het allemaal nog niet helemaal begrijpt.
En wat heb ik daar aan?

Inmiddels zijn we ruim een week verder en is dit het verhaal: De bezorger in kwestie was onder begeleiding aan het werk. Hij belde op die dag aan; ik was niet thuis; een vreemde persoon vraagt of het pakket voor huisnummer … is. En zo geeft de jongen het pakket met de vreemde mee. Zonder iets te verifiëren, niks. En waar is die begeleiding???? Die was afgeleid, werd mij verteld.
Al met al was er afgesproken via de app dat de bezorgen even langs mij zou komen. Gisteravond kwam hij aan de deur. Een jongen van nog geen 19 jaar; inderdaad in opleiding. Hij heeft het uitgelegd, een korte excuus en einde verhaal….

Ik kon contact opnemen met het bedrijf waar ik de lamp heb besteld… Meer gebeurde er niet.
Nu krijg ik die lamp wel weer opnieuw toegestuurd maar het feit dat iemand in mijn flat nu een dure lamp in zijn bezit heeft is een slechte zaak!!!

De klantenservice moet meer inzage kunnen hebben in de status gegevens van de bezorgers. Zodat zij daar snel contact mee op kunnen nemen. Het is géén klantenSERVICE wanneer klanten vier keer moeten bellen. Wij weten zelf wel wat de tracktrace status is!
de begeleider in kwestie mag wat mij betreft zélf excuses aanbieden in plaats van een jonge jongen die een fout maakte naar mijn deur te sturen.
Een probleemoplossend idee kwam van niemand en de klant zit thuis zonder lamp wetende dat er buren zijn die blijkbaar stelen. En dit is de schuld van PostNL.
Het zou ze sieren wanneer ze alsnog gaan uitzoeken waar het pakket is gezien de vreemde man toch de flat inliep.

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Maja Stojadinovic

2 jaren geleden - Wanneer wordt dit bericht eens zichtbaar??

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

2 jaren geleden - Geachte mevrouw Stojadinovic, Dank u wel voor uw bericht op deze website. Uit uw bericht begrijp ik dat er een zending door onze bezorger aan een vreemd iemand is meegegeven. Graag reageer ik op uw bericht. Aller eerst wil ik u mijn oprechte excuses aanbieden voor het ongemak. Ik wil graag een klacht voor u indienen hierover. Daarvoor heb ik de track en trace code van de zending mogen. Zou ik deze van u mogen ontvangen? Ik zie uw reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Maja Stojadinovic

2 jaren geleden - De Track en trace code is: 3SCEFU0189305

Heeft op 09 juni 2018 om 16:32 geantwoord

Geachte mevrouw Stojadinovic,

Hartelijk bedankt voor de aanvullende informatie. Aan de hand van mijn administratie heb ik vernomen dat de afzender een klacht bij ons heeft ingediend. Naar aanleiding van deze melding is de bezorger ook bij u langs gekomen. Ik vind het zeer spijtig en kwalijk dat het pakket niet meer boven water is gekomen. Wij zullen deze melding uiteraard gebruiken om dit in de toekomst te voorkomen. Ik kan u voor een verdere oplossing enkel adviseren om dit samen met de afzender te regelen.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; http:www.postnl.nlklantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Maja Stojadinovic