Klacht: Pakket weg

op 11 maart 2020 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb een week geleden 2 paar schoenen verstuurd naar iemand. Pakket gemaakt, label erop geplakt en weg gebracht. Het pakket is netjes opgehaald en vervolgens in het sorteercentrum blijven hangen in afwachting van data. 3x contact gehad met DHL, wat 1 euro per gesprek kost. Elke keer de mededeling dat zij erop terug komen. Vandaag een mailtje gekregen dat het pakket verdwenen is en dat ik een claim in kan dienen à 3,40 per kilo. Anders had ik het maar verzekerd moeten laten opsturen. Dit lijkt mij niet de bedoeling.
Ben nu het pakket kwijt met 2 paar (nieuwe)schoenen, de verzendkosten en telefoonkosten. Verstuur niets meer met DHL. Je mag ervan uit gaan dat het gewoon goed gaat.

Het pakketje vinden en anders de aanschafwaarde van de schoenen, de verzendkosten en de telefoonkosten vergoeden. En een bosje bloemen voor de ontvanger.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 11 maart 2020 om 10:52 geantwoord

Goedemorgen,

Bedankt voor uw bericht. Op onze website staan de algemene voorwaarden waaronder wij versturen. Hier gaat u mee akkoord wanneer u een zending met ons verstuurt. Zolang u het niet verzekert, zal u bij een claim inderdaad de kiloprijs terugkrijgen.

Ik heb uw zending nogmaals nagekeken en deze is vandaag gelukkig fysiek gescand. Ik verwacht dan ook dat deze zending alsnog bij uw ontvanger wordt aangeboden in de loop van deze week.

Jasmin
Webcare DHL Parcel

Alle klachten die gemeld zijn door Nietblijmetdhl