Klacht: Pakket voor de deur gezet (gestolen)

S. Moghaddam op 27 december 2019 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Mijn pakket is voor mijn voordeur neergezet terwijl er buren thuis waren die het aan konden nemen. De bezorger heeft niet de moeite genomen om het aan een buur te geven maar op de grond gezet in een appartementencomplex met een lift. Meerdere buren hebben het pakket gezien, en met een half uurtje was deze gestolen. Vlak voor kerst. Nu moet ik eerst 3 werkdagen een onderzoek afwachten en daarna mag ik alles opnieuw bestellen, als ze het uberhaupt nog hebben want het waren sale artikelen van de zalando. Meerdere buren vertelden dat DHL vaker pakketjes gewoon voor de deur neerzet. Een klacht indienen bij DHL kan niet, dit moet via de verzender.

Gewenste Oplossing:

Als de bezorger het pakket bezorgt zoals het hoort en anders mee terugneemt. I.i.g. niet zomaar op de grond neerzet. En als er een directe klacht over een bezorger bij DHL ingediend kan worden.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 27 december 2019 om 12:07 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag,

Wat vervelend om te vernemen dat uw pakket na enige tijd voor de deur te hebben gestaan mee is genomen en u nu geen pakket heeft!

Ik zie dat voor uw pakket inmiddels een onderzoek is opgestart, we doen ons best dit zo snel mogelijk af te ronden en nemen dan contact op met de verzender. Houd dus zeker contact met hen.

Ook heb ik uw klacht doorgezet naar de leidinggevende van de bezorger, zodat pakketten niet meer voor de deur achtergelaten worden.

Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Kayley
Webcare DHL Parcel

S. Moghaddam

Heeft op 30 december 2019 om 13:43 geantwoord

Beste Kayley,

Dank voor jouw bericht. Om eerlijk te zijn ben ik niet tevreden, ik had allemaal kerstkadotjes uitgezocht (wij vieren kerst later) voor vrienden en familie en ik ben nog afwachtende van het onderzoek, waarschijnlijk moet ik alle items opnieuw bestellen. In het beste geval zijn ze niet uitverkocht in de maten die ik heb besteld, anders moet ik nieuwe kadotjes uitzoeken. Dit kost allemaal tijd en dit is niet de eerste keer dat dit is gebeurd, specifiek bij DHL. Kun jij natuurlijk niets aan doen, maar een excuus van de bezorger (evt. zijn/haar manager) vind ik op zijn plaats. Een pakket op de grond achterlaten is ongehoord onprofessioneel, vooral als de buren thuis waren, het aan wilden nemen en meerdere buren het op de grond hebben zien liggen. Ik hoor graag van je.

Met vriendelijke groet,

Reactie van de melder van de klacht S. Moghaddam

1 jaar geleden - Inmiddels zijn we een aantal weken verder, ik moest eerst wachten op onderzoek, dan zou het pakket zogenaamd opnieuw verzonden zijn terwijl ik nooit een track trace code heb ontvangen. Wel moet ik een uitgebreid formulier invullen en terugsturen, zonder enige uitleg waar dit voor is (krijg ik mijn geld terug? wordt de zending alsnog geleverd?). Om het af te maken is Zalando al bijna een week telefonisch niet bereikbaar. Geen idee wie ik nu moet bellen, DHL, Zalando?

Alle klachten die gemeld zijn door S. Moghaddam