Klacht: Pakket volgens Track and Trace afgeleverd maar dit is niet gebeurd.

op 18 december 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Bij de duitse firma kotte-zeller.de een bestelling gedaan. Zij hebben het keurig volgens de afspraak verzonden. Middels Track and Trace kon ik mijn pakket goed volgen. Zaterdag 16 december zou het pakket tussen11.00u en 15.00u aangeboden worden op mijn woonadres. Helaas…geen bezorger. Na 15.00 u vertrokken voor familiebezoek. Wel T&T in de gaten gehouden en tot mijn verbazing zie ik dat het pakket om 18.08 is afgeleverd. In ieder geval niet bij mij want ik was dik 130 km van huis. Bij thuiskomst verwacht ik op de deurmat het bekende kaartje met informatie m.b.t. de levering bij afwezigheid. Niets gevonden! Ook een oproep via de buurtapp gaf geen uitkomst. Zondagochtend direct om 11.00 DHL klantenservice gebeld om te vragen waar mijn pakketje is afgeleverd. Zij kunnen mij oook niets zeggen en verwijzen mij naar de afzender?! Rare gang van zaken. DHL heeft het pakket in zijn bezit en dit is traceerbaar middels T&T. plots is het verdwenen en kan DHL mij niet vertellen waar het is gebleven? Anno 2017 met alle technieken kun je daar niet mee aankomen!

Gewenste Oplossing:

Ik wil dat mijn pakket binnen 2 werkdagen boven water komt. Langer hoeft de zoektocht naar mijn idee niet te duren met de huidige technieken.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 18 december 2017 om 14:44 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. Volgens mijn gegevens is uw zending op 16 december bij u geleverd. U geeft aan dat u het niet heeft ontvangen. Uiteraard willen wij graag voor u onderzoeken of en waar uw zending dan geleverd is. Daarom hebben wij u geadviseerd om de afzender te informeren. Zij kunnen als opdrachtgever van DHL ons vragen om dit voor u te onderzoeken. Tevens kan de afzender ons voorzien van specifieke informatie waardoor wij het onderzoek volledig kunnen uitvoeren.

Zodra zij contact met ons hebben gehad kunnen we voor u aan de slag.

Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Miranda
DHL Parcel Webcare

Heeft op 18 december 2017 om 15:55 geantwoord

Waarom de verantwoording bij de afzender leggen? Het pakket is als laatste in handen (volgbaar middels het eigen DHL T&T systeem) geweest. Het is bezorgd door DHL want het DHL systeem geeft dit aan. Ik mag dan aannemen dat het dan ook duidelijk is waar het bezorgd is en wie hiervoor heeft getekend. Daar is het hele systeem toch voor?

Alle klachten die gemeld zijn door kunstjesmaker