Klacht: Pakket verzenden naar andere regio

op 28 april 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik woon in de bijlmer. Bij mij zijn 2 afhaallocaties. PostNL weigert mijn postcode te koppelen aan een afhaallocatie in mijn eigen buurt. Ik betaal verzendkosten voor bezorging en vervolgens moet ik pakket zelf ophalen. Heel belachelijk want ik betaal dan reiskosten of benzinekosten en parkeergeld alleen om een pakket op te halen waarvan ik al bezorgkosten heb betaald.

Als PostNL mijn postcode koppelt aan het dichtsbijzijnde afhaaladres.

Indien PostNL blijft weigeren dan wil ik geen post meer van hen ontvangen en dan moet PostNL opdrachten naar mijn adres weigeren en dus ook het geld.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 28 april 2017 om 12:33 geantwoord

Geachte mevrouw,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. Ik kan me uiteraard voorstellen dat u het liefst uw pakket bij een afhaallocatie in uw buurt wilt afhalen. Graag wil ik dit toelichten.

Uw afhaallocatie is gekoppeld aan uw postcode en dit kan soms betekenen dat dit niet de dichtstbijzijnde locatie is. Een afhaallocatie heeft een bepaalde capaciteit om pakketten te bewaren voor adressen en daarom moet er een verdeling worden gemaakt.

Uw postcode is gekoppeld aan de locatie aan de Linnaeusstraat 77. Ik heb niet de mogelijkheid om dit voor u aan te passen.

Heeft op 28 april 2017 om 16:39 geantwoord

Dit is geen oplossing. Allereerst is mijn klacht niet goed gelezen. Dat kan ik zien door het adres waar postNL het over heeft. Zeggen dat je een probleem niet kan oplossen is natuurlijk geen oplossing maar een reactie. De klacht is dus nog niet afgehandeld.

Alle klachten die gemeld zijn door sstudent