Klacht: Pakket vermist bij DHL

op 05 mei 2020 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik ben al weken bezig om mijn pakket geleverd te krijgen. Het enige wat ik van de klantenservice te horen krijg is dat het pakket is zoekgeraakt en dat ik contact moet opnemen met Zara. Vervolgens heb ik Zara gecontacteerd en die zeggen wij hebben het pakket afgeleverd bij DHL. Wij kunnen niks voor u doen (Zara heeft ook gelijk, het pakket is zoekgeraakt bij DHL) ik heb daarom weer contact opgenomen met de klantenservice van DHL, het enige wat ik krijg elke keer onbeschofte medewerkers die mij niet willen helpen! Ik wil dat het opgelost wordt dit kost mij onnodige energie en kost mij ook nog eens geld om te bellen naar jullie.

Wanneer het opgelost is, excuses hoe ik tot nu toe te woord gestaan wordt. En mij belkosten!

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 05 mei 2020 om 11:52 geantwoord

Goedemorgen,

Bedankt voor uw bericht.

U geeft aan dat uw zending vanuit de Zara vermist is en uw wilt daar uiteraard graag meer duidelijkheid over. Mijn excuses voor het ongemak.

Ik heb op uw adres inderdaad een zending vanuit de Zara kunnen vinden waarbij het zendingsverloop onduidelijk is. Hiervoor is een onderzoek nodig om dit op te kunnen lossen.

Een dergelijk onderzoek kan alleen door de Zara worden opgestart en dit is zeker niet omdat zij iets fout zouden hebben gedaan. Dit kan alleen via die weg worden gestart omdat zij 1) bij het starten van een onderzoek de benodigde praktische informatie over de zending aanleveren en 2) omdat er bij het starten van een onderzoek gelijk een claim wordt voorbereid. Een claim kan alleen door de opdrachtgever van de zending worden ingediend. Vanuit het onderzoek wordt deze claim alvast voorbereid zodat het bij een eventuele negatieve uitkomst snel en netjes kan worden afgehandeld.

Dit alles is gewoon bekend bij de Zara. Zij hebben zelfs een eigen special support afdeling binnen DHL waarmee zij dagelijks in contact staan. Via die weg kan dit onderzoek worden opgestart en is er hopelijk snel meer duidelijkheid. Ik raad u dan ook aan om nogmaals contact op te nemen met de Zara.

Hopelijk is er via die weg dan snel meer duidelijkheid.

Hartelijke groet,

Jip