Klacht: Pakket verkeerde adres bezorgd

op 14 juli 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb een schoenen besteld op eBay. Dit zou uiteindelijk geleverd worden via DHL. Toen het bezorgd was, was ik die dag niet thuis. Ik woon alleen dus niemand heeft het kunnen aannemen. Daarnaast was er een handtekening vereist.

Het pakket is aangenomen door iemand en diegene heeft onder mijn naam getekend. Er is verder geen briefje achtergelaten waar het pakket is. Met andere woorden: iemand heeft mijn pakket en onder mijn naam getekend en de DHL bezorger heeft geen briefje achtergelaten. Ik kan aantonen dat ik die dag niet thuis was en dat het NIET mijn handtekening is.

Ik heb contact opgenomen met eBay en DHL. Volgens DHL moet ik de afzender contacteren zodat zij een onderzoek kunnen starten. Ik heb dat gedaan, maar omdat het via eBay is, zijn er veel tussenpersonen dus de verkoper kan eigenlijk niks doen. Ik weet dus niet wie de afzender is. eBay zegt dat ik een aangifte moet doen, maar dit gaat zo enorm lang duren.

Als DHL onderzoek start zonder toestemming van de afzender en mijn pakketje heeft gevonden en netjes brengt naar mij. Of mijn geld terug.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 14 juli 2017 om 13:56 geantwoord

Goedendag,

Ik kan me goed voorstellen dat dit een hele vervelend situatie is! Ik zou hier ook van balen. Hoe graag ik ook het onderzoek voor u op wil starten, kan ik dat helaas niet! Dit heeft ermee te maken dat de verzender de opdrachtgever is van de zending, en bij hem/haar het claim en het onderzoeksrecht ligt. Ik hoop dat u er met de verzender bij Ebay uit komt, dat we zo snel mogelijk de situatie kunnen achterhalen wat er gebeurt is, en de status van je pakket kunnen achterhalen.

Mike

Reactie van de melder van de klacht elisabethang

4 maanden geleden - Ik heb contact opgenomen met eBay. Zij zeggen dit: "Ik begrijp dat DHL aangeeft dat Pitney Bowes een procedure bij hen dient te starten, omdat enkel de afzender van het pakket dit kan doen en niet de bestemmeling van het pakket. Echter hebben wij gevraagd aan Pitney Bowes of dat zij een procedure kunnen starten namens u bij DHL, maar ze geven aan dat ze dit niet kunnen doen waarvoor onze excuses." Wat moet ik dan doen als het niet duidelijk is wie de afzender is!? Moet ik nou serieus aangifte bij de politie gaan doen omdat jullie perse de afzender nodig hebben om het onderzoek te starten? DHL, jullie hebben mijn pakket aan de verkeerde adres gegeven zonder enige bericht waardoor IK HET KWIJT BEN.

Heeft op 18 juli 2017 om 11:02 geantwoord

Ik heb contact opgenomen met eBay. Zij zeggen dit: \"Ik begrijp dat DHL aangeeft dat Pitney Bowes een procedure bij hen dient te starten, omdat enkel de afzender van het pakket dit kan doen en niet de bestemmeling van het pakket. Echter hebben wij gevraagd aan Pitney Bowes of dat zij een procedure kunnen starten namens u bij DHL, maar ze geven aan dat ze dit niet kunnen doen waarvoor onze excuses.\" Wat moet ik dan doen als het niet duidelijk is wie de afzender is!? Moet ik nou serieus aangifte bij de politie gaan doen omdat jullie perse de afzender nodig hebben om het onderzoek te starten? DHL, jullie hebben mijn pakket aan de verkeerde adres gegeven zonder enige bericht waardoor IK HET KWIJT BEN.

Alle klachten die gemeld zijn door elisabethang