Klacht: Pakket verkeerd retour

op 27 december 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb in september een bestelling gedaan bij webshop The Musthaves, helaas was het jasje te groot en heb ik deze retour moeten sturen via een DHL Parcelpunt. Ik kreeg netjes een verzendbewijs mee met een 3S code en zelfs nog een sms dat mijn pakket te volgen was via Track&trace. Na aan aantal dagen was gaf de code aan dat er geen informatie beschikbaar was. Hierop heb ik contact opgenomen met zowel The Musthaves als DHL zelf (via Facebook). The Musthaves had niets ontvangen en via jullie kreeg ik te horen dat ik The Musthaves een navraag moest laten indienen. Er bleek namelijk dat mijn 3S code aangaf dat mijn pakket was retour gezonden naar MS Mode… Terwijl ik hier nooit iets heb besteld, en het retourpakket heb voorzien van een groot retourformulier waar heel groot het adres van The Musthaves op stond. The Musthaves heeft een navraag ingediend en verrassend genoeg kwam daar uit dat mijn pakket inderdaad is doorgestuurd naar MS Mode. Hierop ben ik meerdere keren van het kastje naar de muur gestuurd tussen jullie, The Musthaves en MS mode, waardoor ik nu maanden later nog steeds helemaal niets van mijn retourpakket heb gehoord. Het artikel twv 60 euro had ik gelijk betaald, en die heb ik dus ook nog niet terug gekregen omdat jullie het pakket naar een verkeerd adres hebben terug gestuurd. Ik wil gewoon dat jullie de fout inzien aangezien ik alles netjes retour heb gezonden en ook nog de bewijzen heb dat ik dit op deze manier netjes bij een DHL Parcelpunt heb afgeleverd.

Ik wil mijn €60 euro vergoed krijgen.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 27 december 2017 om 14:15 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. Wat spijtig om te horen dat uw retourzending niet op het juiste adres is aangekomen. Volgens mijn gegevens is uw zending inderdaad terug gestuurd naar M&S mode. Een retourzending gaat naar ons sorteercentrum. Van hieruit gaat het over naar de oorspronkelijke afzender. U geeft aan dat het pakket naar de verkeerde afzender is gegaan. In mijn systeem is inderdaad M&S Mode aangegeven. Dit is wat ook op uw afgiftebewijs vermeldt staat. Indien zij het niet hebben ontvangen, dient de afzender hierover contact met ons op te nemen. Zij zijn de opdrachtgever van deze zending. Om die reden loopt dit via de afzender. U bent klant bij de afzender van het pakket, om die reden kan ik u tot mijn spijt niet verder helpen. Hopelijk kan de afzender van uw pakket u verder helpen.

Excuses voor het ongemak.

Miranda
DHL Parcel