Klacht: Pakket verkeerd geannuleerd, onterechte kosten

Geraldinho1985 op 20 juli 2020 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Enkele weken geleden via BCC een soundbar en losse afstandsbediening aangeschaft.Deze zouden de volgende dag bezorgd worden. Enkele minuten later bedacht ik mij ineens dat ik nog een tegoedbon had van andere webshop en wenste ik de gedane bestelling te annuleren. Dit was niet meer mogelijk en het pakket kon gewoon aan de deur geweigerd worden. Dit is gedaan bij de bezorger, die beide pakketten bij zich had. Hierna wad ik twee weken weg en toen ik terugkwam stond ineens de soundbar in mijn hal. Deze was aangenomen door iemand die bij ons thuis de badkamer aan het renoveren was. Gebeld en bleek dat alleen de afstandsbediening geannuleerd was. Ik moest er zelf voor zorgen dat het pakket retour zou komen. Bleek ook nog eens €13,50 te kosten want geen antwoordnummer op de retoursticker. Wordt al hele tijd heen en weer geslingerd tussen BCC en DHL en begin het aardig beu te worden en heb er een principe kwestie van gemaakt.

Gewenste Oplossing:

Als de €13,50 wordt teruggestort (heb verzendbewijs) en ter compensatie voor de moeite en belkosten een bosje bloemen en een filmsnack-pakket om lekker een avondje te genieten van de nieuwe tv en soundbar lijkt mij wel passend en ludiek.

Beoordeling 3/10 star-2 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 20 juli 2020 om 13:11 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

Er was inderdaad maar 1 zending van BCC geannuleerd. De andere zending was dat niet, dus wij moesten onze opdracht nakomen en dit pakket bij u bezorgen. Het pakket is voor u aangenomen door iemand die in de woning aanwezig was, zoals u al aangaf. Hierin valt onze bezorger niets te verwijten.

Wij komen u niet tegemoet, omdat hiervoor geen enkele aanleiding bestaat. Wij moesten dit pakket bezorgen en hebben dat ook gedaan. Dat u voor het retourneren moest betalen, dat is tussen u en BCC. Uw klacht hierover moet u dan ook bij BCC neerleggen.

Met vriendelijke groet,

Harald
Webcare DHL Parcel

Geraldinho1985

Heeft op 30 juli 2020 om 14:58 geantwoord

Beoordeling 3/10 star-2 (10)

Bedankt voor de reactie. Als het pakket niet een tweede maal (Ten onrechte) was aangeboden, had het ook nooit geaccepteerd kunnen worden aan de deur. Het feit dat Bezorger 1 mij verzekerde dat er nu 2 pakketjes waren geannuleerd, daar wordt weer aan voorbij gegaan. Een simpel Mea Culpa zit er helaas bij geen van beide partijen in en dat vind ik bijzonder spijtig om te mogen ervaren. Het had zowel DHL alsmede BCC gesierd als ze in elk geval iets hadden gedaan om mij als klant het gevoel te geven als volwaardig te worden gezien.

Alle klachten die gemeld zijn door Geraldinho1985