Klacht: Pakket verkeerd bezorgd omdat huidig afleveradres niet meer bestaat

op 30 september 2016 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

DHL heeft een pakket voor een niet (meer) bestaand afleveradres verkeerd bezorgd. Ze hebben de verzendsticker van het oorspronkelijke afleveradres overgeplakt met onze gegevens erop. Wij zijn er niet van gediend dat DHL een pakket dan maar bij de buren bezorgd, alsof het voor ons is, omdat het afleveradres niet meer bestaat. Dat is geen oplossing!

Wij zijn tevreden als DHL het pakket weer komt ophalen en retour stuurt naar de afzender: Heutink. Daarnaast zijn we pas tevreden als DHL niet zomaar pakketjes bij ons bezorgd terwijl het voor onze oude niet bestaande buren is bedoeld (door gewoon een andere sticker erop te plakken). In plaats daarvan, als het afleveradres niet meer bestaat, dat DHL het pakketje retour stuurt naar de afzender met bericht dat het afleveradres niet meer bestaat. Zie in de bijlage een foto waarin je ziet dat er een nieuwe sticker met onze gegevens over het oorspronkelijke afleveradres is geplakt. Het oude adres zie je er gewoon lichtjes doorheen.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 30 september 2016 om 11:38 geantwoord

Goedemorgen,

Vervelend te vernemen dat u een pakket heeft ontvangen dat niet voor u bestemd is. Ik zie in ons systeem dat wij vanuit Heutink het verzoek hebben gekregen de zending bij u te leveren. Wij hebben uw klacht ook telefonisch ontvangen, en hebben Heutink hierover geïnformeerd, zij kunnen namelijk een afhaalopdracht inboeken bij ons om de zending weer bij u op te halen. Ik ga er vanuit dat zij dit reeds gedaan hebben en anders dit nog zeker gaan doen.

Mijn excuses voor het ontstane ongemak.

Vriendelijke groet,

Sanne