Klacht: Pakket verkeerd bezorgd maar het maakt DHL niet uit

op 28 juli 2020 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

DHL heeft een pakket verkeerd bezorgd. Het gaat om een pakket voor een andere straat met hetzelfde huisnummer. Het is zendingsnummer 19014699758400100037. Dit pakket heb ik zelfs op moeten halen bij de buren en stond wel geregistreerd alszijnde voor mijn adres. Maar er is geen contact met DHL te krijgen hierover. Het is niet duidelijk welke DHL (Parcel, express, global etc) ik moet benaderen. Daarnaast zijn ze te benaderen via twitter en facebook die ik niet heb, of een duur telefoonnummer of een email waar ze niet op reageren of een chat waar je een half uur op moet wachten en het dan maar opgeeft.

Ik heb wel gemaild naar DHL express en geprobeerd met de chat van parcel contact op te nemen. Op een gegeven moment werd er wel gereageerd op de chat. Ik kreeg toen te horen dat er een melding werd gemaakt en dat het goed zou komen. Ook dat er al een melding was gemaakt. We zijn inmiddels 3 weken verder. Maar er gebeurt niets en ik hoor ook niets. Nu alweer een kwartier aan het wachten op de chat.

Heel vervelend lijkt mij voor als je wat bij DHL besteld, je pakket raakt kwijt. En je zou weten dat ze er op deze manier mee omgaan. Beloftes dat ze er alles aan doen zou ik op slag niet meer geloven. Ik zou bedrijven die met DHL verzenden ook vermijden in de toekomst en kiezen voor bedrijven die met PostNL versturen.

Als DHL zelf het pakket ophaalt en hun probleem oplost. Dat ze laten zien dat ze tenminste de zorgplicht dragen die ze zouden moeten dragen.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 28 juli 2020 om 12:34 geantwoord

Goedemiddag,

vervelend dat u zolang heeft moeten wachten. Ik heb de CityHub gevraagd het zo spoedig mogelijk bij u af te halen en ervoor te zorgen dat het pakket alsnog bij de juiste geadresseerde afgeleverd gaat worden. Zij zijn inmiddels ook in het bezit van uw telefoonnummer en mailadres.

Mijn excuses voor het ongemak.

Wendy
DHL parcel Webcare