Klacht: Pakket verkeerd bezorgd/afgegeven

Nellekegb op 14 september 2021 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Zaterdag 28 augustus jl. is een pakketje voor mij afgegeven bij buren, omdat ik niet op tijd bij de deur was. Helaas zijn er onderlinge problemen en ik durf het daar niet op te halen.
Hier is melding van gemaakt van PostNL en ze zouden het ophalen en alsnog bij mij bezorgen. Heb zelfs een ref.nr., maar nooit meer iets gehoord.
Heel vervelend want zonde van mijn geld, ze hebben het waarschijnlijk weggegooid. Want waarom zou je iets aanpakken voor iemand waar je problemen mee hebt?
Het schijnt niet mogelijk te zijn om aan te geven waar je pakket niet bezorgd mag worden, Dus zou het in principe in de toekomst nog vaker kunnen gebeuren.

De mogelijkheid om bij PostNL, waar ik een account heb, aan te geven waar mijn pakket absoluut niet bezorgd mag worden.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 14 september 2021 om 10:43 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een vraag heeft over de levering van pakketten bij buren als u niet thuis bent. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik kan mij voorstellen dat het vervelend is als u er niet bent dat het bij de buren wordt geleverd en deze het dan niet aan u geven. U kunt eventueel een briefje in hun bus doen met het verzoek om geen pakketten voor u aan te nemen. Ook kunt u bij een zakelijk verzender aangeven dat deze het product alleen huisadres gebruikt waardoor het ook niet bij uw buren mag komen. Daarnaast kunt u een pakket ook direct naar een afhaalpunt laten sturen door de afzender. Voor een bezorger is het niet mogelijk om bij te houden welke buren met elkaar in onmin leven. Voor het niet ontvangen pakket zou ik u willen adviseren om contact met de afzender op te nemen. Mijn welgemeende excuses voor het ongemak.

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Nellekegb