Klacht: Pakket verdwenen status update niet

op 19 maart 2020 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Donderdag 12 Maart zou mijn pakket vanuit China bezorgd worden alleen was ik die dag niet thuis ik was aan het werk toen stond er op de track trace dat ze mij gemist hadden en dat mijn pakketje naar een pick up point gestuurd zou worden .. Op de website stond ook bij welke pick up point het pakketje geleverd zou worden Ik had alleen geen briefje ontvangen maar goed .. Vrijdag ging ik naar de pick up point waar mijn vriend ook zijn pakketje uit china had opgehaald maar mijn pakketje hadden ze niet.. de track trace status stond nogsteeds op “out for delivery” en ze zeiden bij de pick up point dat PostNL weleens 2 keer op een dag langs komt dus ik dacht “Oké dan kom ik later wel terug” Later op die dag weer langs geweest .. weer geen pakket .. PostNL messenger een bericht gestuurd die reageerde “Je pakket wordt Zaterdag 14 Maart geleverd bij de pick up point” Zaterdag was ik niet thuis , Zondag was de pick up point dicht dus vandaag Maandag 16 Maart weer langs geweest maar weer geen pakketje geleverd en al die tijd staat de track trace nogsteeds op “out for delivery” PostNL weer een bericht gestuurd op messenger met als reactie “Het lijkt erop dat het pakketje ergens is vastgelopen maar wij kunnen voor jou als koper er niet achteraan gaan” En daar heb ik natuurlijk helemaal niets aan … dat pakket moet dus ergens hier in de buurt zijn maar waar pffft dit is al de zoveelste keer dat ik problemen heb met een verdwenen pakket en de zoveelste keer dat de bezorger geen briefje in de bus doet.

Wanneer duidelijk wordt waar mijn pakket is en wanneer die wordt bezorgd en geen gedoe van “je bent de verkoper niet dus je krijgt geen informatie” want die verkoper onderzoeken leveren toch niets op en zo’n AliExpress verkoper snapt daar toch niets van.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 19 maart 2020 om 12:15 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Ik snap inderdaad dat u graag het pakket nog ontvangt. Helaas lijkt het er op dat het pakket retour wordt gestuurd naar de afzender. Ik heb helaas geen reden in mijn systeem staan, waarom het pakket retour is gezonden en kan u hier jammer genoeg niet meer informatie over geven. Ik raad u daarom aan om contact op te nemen met de afzender, zodra zij het pakket hebben ontvangen zal op het pakket staan aangegeven wat de reden van retour is geweest. Mocht dit onterecht zijn geweest, dan kunnen zij via hun post organisatie een klacht indienen voor een mogelijke vergoeding van de verzendkosten. Ik kan helaas het pakket niet uit het retour proces halen. Namens PostNL in ieder geval mijn excuus voor het ongemak.

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Soldia