Klacht: Pakket verdwenen

op 29 december 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Via een duitse reseller een mobiele telefoon besteld.
Order verzonden via DHL en track and trace ontvangen.

Op de dag van levering zag ik, terwijl ik op mijn werk was, dat het pakketje was afgeleverd. Ik ging er vanuit dat dit bij de buren was, dit was omstreeks 1230 smiddags.

Ik kwam rond 1730 thuis van mijn werk en kwam tot de ontdekking dat er inderdaad een briefje in de brievenbus was, maar tot mijn verbazing stond er op het briefje “Pakket ligt naast grijze container” Pardon?

Ik heb gekeken en gezocht maar heb geen pakket mogen vinden, DHL verwijst mij naar de verzender en de verzender zegt mij weer een klacht in te dienen bij DHL waarbij DHL weer zegt dat de verzender dit alleen kan doen.

Via track and trace kom ik er achter dat de koerier ZELF heeft getekend voor het ontvangen van mijn pakket – iets wat ik zie als fraude waarvoor ik nog aangifte ga doen bij de politie.

Het gaat om een mobiele telefoon van 150 euro welke dus zoek is met dank aan DHL.

Ik wens gecompenseerd te worden door DHL omdat ik een kerst kado EN 150 euro armer ben.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 29 december 2017 om 14:17 geantwoord

Goede middag,

Bedankt voor uw bericht. U geeft aan dat uw zending onbeheerd is achtergelaten door de bezorger en vervolgens zoek is geraakt. Dat is natuurlijk ontzettend vervelend, hier kunt u dan ook inderdaad het beste een melding van maken bij de verzender van het pakket. De verzender is namelijk de directe opdrachtgever van DHL en heeft het onderzoeksrecht en zo nodig ook het claimrecht. De verzender kan een claimformulier invullen en deze vervolgens indienen bij DHL waarna onze claimafdeling dit in behandeling zal nemen. Zodra de verzender het claimformulier bij ons heeft ingediend zullen wij hiermee aan de slag gaan.

Janneke
DHL Parcel webcare

Heeft op 29 december 2017 om 14:24 geantwoord

Onacceptabel afschuifgedrag, zelfs in de media vandaag toevallig staat de de bezorgers van DHL dit niet mogen doen : https://www.ad.nl/binnenland/niet-thuis-briefje-in-bus-het-pakketje-lig-in-de-oranje-kliko~af0a7f67/

Daarnaast neem ik het frauderen met mijn handtekening/bevestiging zeer hoog op en wens hierdoor persoonlijk een oplossing te krijgen van DHL en niet afgewimpeld worden naar een buitenlandse leverancier.

Alle klachten die gemeld zijn door pieck79