Klacht: Pakket véél te laat/nog steeds niet geleverd

op 11 juli 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 8 juni 2017 ben ik bij de Jumbo supermarkt geweest om een doos met micro-omvormers, met barcode 3SANGT6792528, aangetekend te versturen via PostNL.

De servicemedewerkster vertelde me, dat het ongeveer 3 dagen zal zou voordat de het pakket in Duitsland bezorgd werd. Dit zou betekenen dat de geadresseerde in week 24 voorzien zou moeten zijn. Helaas is dit nooit gebeurd.

Onlangs heb ik gebeld met PostNL om te peilen wat de huidige status was van mijn zending. Ik kreeg te horen dat er het e.e.a. is misgegaan en dat het pakket zeer waarschijnlijk op de afdeling ‘Onbestelbare Stukken’ ligt. Inmiddels 3 weken word mij, vanwege het ongemak, een vergoeding van de verzendkosten aangeboden, waarnaar ik per mail heb aangegeven tevreden te zijn met deze vorm van service.

De reactie hierop was, en ik citeer; ‘u krijgt de zending retour zodat u deze opnieuw kan versturen. U krijgt de verzendkosten van de eerste keer dat u deze zending verstuurde van ons terug, zodat u niet 2 keer verzendkosten betaalt.’ Eerst wordt er een beeld geschetst waarbij ik de zending niet meer hoef te betalen (vergoeding verzendkosten), vervolgens wordt er, n.a.v. mijn verwarring, iets totaal anders gezegd.

Helaas is de geadresseerde momenteel zijn opdrachtgever (klant) kwijt, omdat PostNL, na bijna één maand, het pakketje niet geleverd heeft.

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden wanneer het pakket alsnog verzonden wordt naar de geadresseerde, zonder dat ik hiervoor verzendkosten voor hoef te betalen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 11 juli 2017 om 16:10 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Ahmidouch,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik vind het erg spijtig om te vernemen dat uw pakket niet bij de geadresseerde is bezorgd en begrijp dat u teleurgesteld bent over de afhandeling van het onderzoek. Graag geef ik u een toelichting.

Aan de hand van de door u meegestuurde informatie heb ik gezien dat het onderzoek reeds is afgerond. Een vergoeding van de verzendkosten houdt in dat u de verzendkosten vergoed krijgt voor het pakket waarbij de verzending niet goed is verlopen, zodat u niet tweemaal verzendkosten betaalt. Ik kan er tot mijn spijt niet voor zorgen dat u het betreffende pakket kosteloos opnieuw zult kunnen versturen. Mijn excuses voor alle overlast die u hiervan heeft ondervonden.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https://www.postnl.nl/klantenservice/

Met vriendelijke groet,
PostNL

Heeft op 11 juli 2017 om 16:25 geantwoord

...en dan duurt het ook nog eens 5 weken voordat ik mijn verzendkosten terug krijg. Erg jammer dit!

Alle klachten die gemeld zijn door M. Ahmidouch