Klacht: Pakket vast/zoek in DHL systeem en beoogd ontvanger kan geen onderzoek bij DHL opstarten.

op 29 juni 2021 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Pakket 3SDFC0343066369 is door DHL bezorger afgehaald maar niet bezorgd. Als ik navraag die (ontvanger) dan gaat DHL niet op onderzoek uit maar moet ik contact opnemen met de particuliere verzender. Heb DHL verzendlabel met juiste gegevens aan DHL doorgegeven.

Als DHL heet onderzoek opstart op basis van de klacht van de beoogd ontvanger een heet pakket alsnog wordt bezorgd.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 29 juni 2021 om 13:49 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht en wat vervelend dat uw pakket nog niet op uw adres is bezorgd.

Ik heb de zending voor u nagekeken. Volgens onze gegevens is er helaas een probleem ontstaan met deze zending. Op dit moment is niet duidelijk wanneer wij de zending kunnen bezorgen.
Mijn excuses voor de vertraging die hierdoor is ontstaan. Ik adviseer u contact op te nemen met de verzender van het pakket. Op verzoek van de verzender kunnen wij een onderzoek instellen om te achterhalen wat er met de zending is gebeurd.

Mijn excuses voor het ongemak dat u hierdoor ervaart.

Jamy
DHL Parcel Webcare

Heeft op 29 juni 2021 om 14:03 geantwoord

Als er iets mis gaat tijdens de verzending dan is de ontvanger de gedupeerde. De verzender heeft zij/haar geld al. Het zou voor DHL niet uit mogen maken of de verzender of de ontvanger om een onderzoek vraagt. Was in ieder geval voor mij de laatste keer dat ik iets door DHL laat versturen.

Alle klachten die gemeld zijn door Ton de Bruin