Klacht: pakket van usps staat gemeld als ‘bezorgd’ maar is niet ontvangen

op 20 december 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Geachte,

Wij zouden een pakketje (grote verstevigde envelop) uit de USA krijgen via USPS. Via de tracking service zie ik dat het pakket zou zijn bezorgd, echter wij hebben niets ontvangen en er was ook geen briefje in de bus. Vermoedelijk (zo lezen wij in klachten van anderen) is het pakket bij een afhaalpunt afgeleverd, echter: waar is dat? De trackingcode is: LZ668367369US . Kunt u ons vertellen waar dit pakketje afgehaald kan worden? Bij voorbaat hartelijk dank!
Met vriendelijke groet, Alex Mooij

Als ik het adres krijg waar ik het bezorgde pakketje kan ophalen.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 29 december 2017 om 11:39 geantwoord

Geachte heer Mooij,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. U heeft een vraag over de status van uw pakket uit het buitenland. Graag wil ik dit toelichten.

Ik zie gelukkig in track en trace dat u het pakket van het postkantoor heeft kunnen afhalen. Wanneer een pakket in Nederland is aangekomen en verwerkt dan wordt hier een Nederlandse barcode aan gekoppeld en dan is het pakket op deze code verder te volgen. Dit is na te kijken via; https://www.internationalparceltracking.com door de buitenlandse code op de plek van de 3S-code in te vullen.

Pakketten waar douanekosten bij zijn gekomen gaan sinds begin oktober direct naar een afhaallocatie en u ontvangt dan per post een afhaalbericht. U kunt het pakket dan samen met dit bericht en een paspoort of ID ophalen. Mocht het haast hebben en het afhaalbericht is er nog niet dan lukt het ook wel als u de Nederlandse 3S-code meeneemt.

Alle klachten die gemeld zijn door alexmooij