Klacht: pakket uit VS is teruggestuurd zonder melding aan mij noch poging tot levering/bezorging

wimvanloon op 03 april 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb via etsy iets besteld in de VS. Op 16 maart was het in Nederland:

March 16, 2018, 9:54 am
Processed Through Facility
NETHERLANDS

Vandaag, 20 maart stond dit in de tracking:

March 19, 2018, 12:19 pm
Addressee not available – Addressee advised to pick up the item
AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENT, NETHERLANDS

en direct daarna:

March 19, 2018, 2:32 pm
Departed
CHICAGO, UNITED STATES
Your item departed a transfer airport in O’HARE INTERNATIONAL, CHICAGO, UNITED STATES on March 19, 2018 at 2:32 pm. The item is currently in transit to the destination.

Zo te zien is er geen enkele poging gedaan om het pakket bij mij te laten komen, zelfs geen afhaalbericht o.i.d. Ondertussen lijkt het teruggestuurd.

Hoe gaat u deze misser (snel) oplossen?

Met vriendelijke groet,
Wim van Loon

Gewenste Oplossing:

Als ik zsm mijn bestelling in huis heb, ik vind dit echt stijlloos...

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

4 jaren geleden - Geachte heer Van Loon, Hartelijk bedankt voor uw bericht. U heeft een vraag over het pakket dat vanuit het buitenland naar u is verzonden. Graag wil ik dit toelichten. Wanneer u de barcode traceert op de buitenlandse barcode dan kan de status informatie soms wat verwarrend zijn. Wanneer u deze status ziet van het International Mail Center dan houdt dit normaal gesproken in dat het pakket in Nederland is aangekomen. Maar u heeft de barcode niet genoemd in uw bericht, dus helaas kan ik dit nu niet voor u nakijken. U kunt uw buitenlandse code zelf in de gaten houden en omzetten naar de Nederlandse barcode via; https:www.internationalparceltracking.com U kunt de buitenlandse barcode invullen op de plek van de 3S-code en als land kunt u gewoon kiezen voor Nederland en als u dan ook uw postcode invult, dan kunt u zien of uw pakket al in Nederland is verwerkt. Als dit het geval is dan krijgt u statusinformatie te zien en ook de Nederlandse barcode. Mocht dit niet lukken dan mag u de barcode uiteraard ook hier doorgeven, zodat ik de status voor u kan bekijken. Ik zie uw reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Bericht van PostNL

4 jaren geleden - Geachte heer Van Loon, Onlangs heeft u op deze site een klacht geplaatst. Om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen, hebben we aanvullende info van u nodig. We hebben u daarom een bericht gestuurd met verzoek om aanvullende informatie. Wij hebben tot nu toe geen antwoord van u ontvangen. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht

4 jaren geleden - Beste, Ik heb direct contact gehad met post.nl, daar werd aangegeven dat het pakket bij een afhaalpunt beland was en opgehaald kon worden (wat ik gedaan heb). Verwarring dus omtrent de track-and-trace info. Het verhaal heeft dus een happy end gekregen, wat heel fijn is. Hopelijk kan ervoor gezorgd worden dat er bij track-and-trace info geen verwarrende berichten meer verschijnen. Voor mij is het inieder geval afgerond. Groet, Wim

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 03 april 2018 om 19:11 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Van Loon,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. Ik ben blij om te horen dat u het pakket inmiddels heeft kunnen afhalen. De melding over het International Mail center is zichtbaar wanneer het pakket net in Nederland is aangekomen, het pakket moet dan nog verder worden verwerkt en worden gesorteerd. Zodra u het pakket traceert via de Nederlandse barcode die u kunt opzoeken via https:www.internationalparceltracking.com ziet u de juiste informatie.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; http:www.postnl.nlklantenservice

Met vriendelijke groet,
PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door