Klacht: Pakket uit het buitenland niet ontvangen

op 30 augustus 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Tijdens onze vakantie is een pakketje uit het buitenland bezorgd bij een afhaallocatie en een afhaalbericht bij ons door de brievenbus achtergelaten. Omdat we niet binnen 2 weken thuis waren om het pakket op te halen is het van daar uit terug naar postnl gestuurd.
Gelijk naar postnl gebeld op 14 augustus hoe dan het pakket te verkrijgen. Men zou het uitzoeken en uiterlijk op 21 augustus terugbellen. Op 21 augustus zelf maar gebeld en te horen gekregen dat er geen melding van in het systeem staat. Men ging het uitzoeken en zou uiterlijk op 24 augustus terugbellen. 24 augustus zelf maar gebeld en (na 4 keer doorverbonden te zijn) te horen gekregen dat in het systeem staat dat uiterlijk 28 augustus teruggebeld zou worden. Ook weer niet gebeurd en nu op 29 augustus weer gebeld (altijd eerst naar pakketpost en vervolgens doorverbonden naar brievenpost). Omdat er 12 wachtenden voor me zijn, maar opgehangen.

Wanneer postnl mij terug meldt waar onze pakketjes zijn en hoe en waar deze opgehaald kunnen worden.
Daarnaast lijkt me een algemene beleidsaanpassing handig om niet in de vakantieperiode na 2 weken al pakketjes terug te sturen.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 30 augustus 2018 om 14:39 geantwoord

Geachte heer Tijmensen,

Uit uw bericht begrijp ik dat u een tweetal zendingen uit het buitenland verwachtte. Deze zendingen heeft u door vakantie niet in ontvangst kunnen nemen. Omdat u de zendingen niet binnen de gestelde termijn van twee weken heeft afgehaald zijn de zendingen retour afzender verzonden. U nam contact op om te informeren naar deze zendingen.

Op uw postcode en huisnummer heb ik een klacht kunnen vinden. Deze klacht is geregistreerd en u bent per e-mail geïnformeerd over de uitkomst. Omdat u een klacht via deze website indiende, ga ik ervan uit dat u dit antwoord reeds nog niet gelezen hebt. Hier volgt het antwoord van de verantwoordelijke afdeling:

Omdat uw brievenbus pakjes retour zijn gestuurd is het niet mogelijk dat wij uw brievenbus pakjes als nog bezorgen. De reden van retour sturen staat op de brievenbus pakjes vermeld. Ik adviseer u contact op te nemen met de afzender voor meer informatie. Hij of zij kan conform de overeengekomen voorwaarden bij PostNL zakelijk verder onderzoek naar de reden van retour sturen. Dit zijn de gemaakte afspraken.

Het is dus niet mogelijk de zendingen alsnog bij u te bezorgen of deze af te halen.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http:www.postnl.nlklantenservice

Heeft op 04 september 2018 om 22:41 geantwoord

Er is helemaal geen oplossing geboden door PostNL. Graag deze klacht dus niet als opgelost kenmerken!

Alle klachten die gemeld zijn door bert.tijmensen