Klacht: Pakket uit het buitenland niet ontvangen en terug gestuurd naar land van herkomst

op 22 februari 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Goedendag PostNL,

Hoe kan het dat er een pakketje die ik verwacht uit het buitenland om een onduidelijke reden weer terug gestuurd wordt naar het land van herkomst.
Ik heb geen bericht gehad of afhaalbevestiging. Ik wacht al lang op dit pakketje en zou het nog steeds graag willen ontvangen!
Ik heb eventueel een Track & Trace code.
LX295026615NL
Ik hoop dat jullie dit voor mij kunnen oplossen. Het is namelijk al een keer eerder gebeurd. En ik snap niet waarom. Dit pakketje vond ik wel de moeite waard om een bericht over te sturen.
Bedankt.

Gewenste Oplossing:

Graag zou ik het pakket alsnog ontvangen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 22 februari 2018 om 11:15 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer De Graaf,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. Het spijt me om te vernemen dat uw pakket retour gegaan. Ik kan me voorstellen dat dit niet prettig is.

Ik heb de status bekeken en ik zie dat het pakket op 16 februari retour is gegaan naar de afzender. Zodra een pakket retour is heb ik niet de mogelijkheid om dit ongedaan te maken. De reden van retour is niet altijd goed uit track en trace te herleiden. De reden van retour staat op het pakket zelf vermeld. Mocht deze reden niet correct of onduidelijk zijn, dan kan de afzender in het land van verzending bij zijn of haar lokale postdienst een onderzoek laten instellen en eventueel restitutie aanvragen voor de verzendkosten.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; http://www.postnl.nl/klantenservice/

Met vriendelijke groet,
PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door Marcodegraaf