Klacht: pakket uit het buitenland

op 07 februari 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Gisteren heb ik een brief ontvangen over een pakket dat uit het buitenland is gekomen. Het licht nu in sorteercentrum het gaat om een pakket met de barcode:3SRETA5751961 en is afkomstig uit China. In uw brief schrijft u dat ik moet aangeven wat er in het pakket zit en wat de waarde van het pakket is. Daarvoor heeft u een link in uw brief aangegeven.
Wanneer ik het adres van uw Link invoer kom ik echter niet bij het formulier uit maar krijg ik info over wat ik moet doen als ik een pakket ontvang van buiten de Europese Unie. Dat is heel mooi maar die info had ik al en ik ben op zoek naar het formulier. Het heeft mij ongeveer anderhalf uur gekost om bij het juiste formulier te komen.
Daarnaast staat er dat ik voor het afhandelen van een EMS pakket inklaringskosten moet betalen, maar niet dat dit het geval is als dit om een afhandeling gaat van post.nl en dit schijnt na alle reacties die ik op internet heb gelezen ook te moeten, wanneer dit wel het geval is zou dit wel zo netjes zijn als dit ook in uw brief vermeld staat.
Daarnaast is het niet mogelijk om een klacht per E-mail te verzenden. Want onder het invoerveld staat geschreven dat op klachten niet wordt gereageerd.

Gewenste Oplossing:

Wanneer de communicatie van PostNL duidelijker is en het mogelijk is om via de mail een klacht in te dienen. Daarnaast moeten met de post verzonden documenten de juiste info bevatten. Het zou fijn zijn als ik mijn inklaringskosten terugkrijg, want als ik mijn uurtarief reken voor de afhandelingstijd die ik aan het ontvangen van het pakket heb besteed dan staat dit niet in verhouding.
Met vriendelijke groet,
Marianne

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

5 maanden geleden - Geachte mevrouw Snaterse, Bedankt voor uw bericht. Ik vind het zeer spijtig dat de brief met het verzoek tot meer informatie zo onduidelijk is. Ik reageer graag op uw bericht. U geeft aan dat u lang heeft moeten zoeken naar de site om een BVA in te vullen voor informatie over uw pakket. Dit is niet de bedoeling en betreur dit dan ook ten zeerste. De site waar u het formulier op had moeten kunnen vinden is: https://www.postnl.nl/bva. Heeft u met succes het formulier kunnen invullen en versturen? Zo ja, heeft u hier dan ook een bevestiging van gekregen? Uit mijn Track&Trace gegevens blijkt dat het pakket in het sorteercentrum ligt maar dat er nog geen informatie betreft het pakket is aangekomen. Graag ontvang ik hier uw antwoord op om dit te controleren. Heeft u geen bevestiging gekregen dan adviseer ik u om het formulier nogmaal in te vullen. Uw pakket is een 3SRETA-zending, EMS-zendingen hebben een barcode wat begint met 3SEPGE. Een EMS (Express Mail Service) zending wordt met voorrang (apart van de reguliere poststroom) afgehandeld, daarnaast moet PostNL voor EMS meer administratieve handelingen verrichten om het pakket in te klaren, dit zijn de redenen voor een hoger tarief. Dit geld niet voor uw pakket. Mocht uw pakket meer dan € 22,- bedragen dan zullen er inklaringskosten in rekening worden gebracht. U kunt een verzoek om teruggaaf indienen, een verzoek kan alleen worden gedaan voor BTW bij invoer en invoerrechten. Een klacht per e-mail indienen is niet mogelijk. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice Ik zie uw reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Bericht van PostNL

5 maanden geleden - Geachte mevrouw Snaterse, Onlangs heeft u op deze site een klacht geplaatst. Om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen, hebben we aanvullende info van u nodig. We hebben u daarom een bericht gestuurd met verzoek om aanvullende informatie. Wij hebben tot nu toe geen antwoord van u ontvangen. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht The Fons 1983

5 maanden geleden - Nogmaals goedemiddag, Het blijkt dat het pakket al bij het bezorgadres ligt waar pakjes uit het buitenland opgehaald moeten worden, waarom ontvang ik hier geen informatie over? voor de afhandelingskosten mag ik toch wel iets verwachten of niet? Nu snap ik de hoeveelheid klachten. Graag zou ik de afhandelingskosten er afhalen maar dan krijg ik het pakje niet en moet ik het nog een keer bestellen. Terwijl de prijs inmiddels fors is gestegen. Wat een service, en dat gaat niet over de postbode die hier altijd mijn pakketjes aflevert want dat is een scheet die service wel hoog in het vaandel heeft staan. Met vriendelijke groet, Marianne Snaterse

Bericht van PostNL

5 maanden geleden - Geachte mevrouw Snaterse, Uit uw bericht begrijp ik dat u op 1 februari nog geen kennisgeving hebt ontvangen. Ik leg dit graag aan u uit. Volgens mijn informatie is uw pakket op 30 januari afgeleverd bij de PostNL locatie. Zodra uw pakket is afgeleverd, wordt dit door middel van de scans aangegeven bij onze briefpost afdeling. Daar wordt de brief voor u klaargemaakt waarin staat dat uw zending is afgeleverd en dat u deze op kunt halen. Deze wordt dan vaak de volgende dag op de bus gedaan en de dag daarna bij u afgeleverd. Het kan dus zijn dat uw pakket al eerder bij een PostNL locatie is afgeleverd, maar dat u een paar werkdagen later de kennisgeving ontvangt. Mocht u helemaal deze kennisgeving niet hebben ontvangen, dan hoor ik dat graag. Dan geef ik uw klacht alsnog door. Met vriendelijke groet, PostNL

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 12 februari 2018 om 08:26 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw Snaterse,

Wij hebben u onlangs om aanvullende informatie gevraagd. Helaas hebben we hier geen reactie op ontvangen. Om deze reden heb ik uw melding afgesloten.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; http://www.postnl.nl/klantenservice/

Met vriendelijke groet,
PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door The Fons 1983