Klacht: Pakket uit China zonder enig melding teruggestuurd en geen enkele medewerking om het op te lossen.

op 30 juni 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik ben al een maand an het wachten op een pakket uit China. Contact opgenome met de afzender; afzender kon alleen zien dat het pakket in NL was aangekomen maar waar die voor de rest zit konden ze niet zeggen. Heb nog paar dagen gewacht, uiteindelijk een tip gekregen van de pakketbezorger om even post nl te bellen. Na het bellen te horen gekregen dat die al 2 weken bij een ophaalpunt zit en al opgehaald was om teruggestuurd te worden. Ze konden zogenaamd niets meer aan doen. Waarom dat ik geen melding over gehad heb dat die binnen was kon zij ook niet zeggen.Contact opgenomen met de afzender; ze vragen om een bijbetaling voor hun is dit een vreemd verhaal. Weer contact opgenomen met post nl; volgens de dame aan de telefoon, aangezien dat ik niet de opdrachtgever ben, heeft post nl geen betrekking tot mij en mag ik het zelf uitzoeken.

Als ik mijn bestelling binnen heb.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

8 maanden geleden - Geachte heer Tourkine, Uit uw bericht begrijp ik dat uw zending uit China onlangs retour afzender is gegaan, omdat deze niet binnen 14 dagen is afgehaald van de PostNL locatie. U geeft aan er niet van op de hoogte te zijn geweest dat de zending was overgedragen. Mijn excuses dat dit is gebeurd. Om u verder van dienst te kunnen zijn en een eventuele klacht door te zetten richting de verantwoordelijke afdeling, zou ik graag uw 3S-code of internationale barcode ontvangen. In afwachting van uw reactie verblijf ik. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht LeoTour

8 maanden geleden - RP340088397SG Enigste wat u zou kunnen doen is contact opnemen met singapore post om ze alsnog het pakket terug te laten sturen of eventuele nieuwe verzendkosten vergoeden.

Heeft op 30 juni 2016 om 11:08 geantwoord

Geachte heer, mevrouw Tourkine,

Hartelijk bedankt voor het sturen van de barcode. Ik kan er helaas niet voor zorgen dat dit pakket alsnog bij u wordt aangeboden. De afzender kan bij zijn of haar lokale bezorgdienst hiervan melding maken voor een verzoek tot teruggave van de verzendkosten. Dit is internationaal zo afgesproken wanneer er iets misgaat met een pakket dat vanuit het buitenland is verzonden.

Aan de hand van mijn administratie heb ik vernomen dat er naar aanleiding van uw contact met onze klantenservice een melding is gemaakt van het feit dat u geen afhaalbericht heeft ontvangen om dit in de toekomst beter te laten verlopen. Nogmaals mijn excuses voor alle overlast.

Alle klachten die gemeld zijn door LeoTour