Klacht: pakket uit buitenland zonder mijn medeweten terug gestuurd naar afzender.

op 10 december 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Mijn pakket uit China is nooit afgeleverd noch is mij een kennisgeving gestuurd van het feit dat dit kon worden opgehaald bij een POST NL afhaalpunt. Navraag bij de klantenservice leert mij dat mijn pakket is terug gestuurd . als ik om de reden vraag verteld deze dame mij dat die op het terug gestuurde pakket vermeld is. Wil ik mijn pakket nogmaals laten versturen door de verzender dan moet ik eerst 7 Euro aan de webshop betalen.

als ik mijn pakket heb ontvangen en POST NL mij de 7 euro vergoed.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 13 december 2017 om 10:53 geantwoord

Geachte heer Jacobs,

Het spijt me om te horen dat uw pakket retour is gegaan. Ik kan me voorstellen dat dit niet prettig is.

Als blijkt dat het pakket onterecht retour is gezonden bij terugkomst bij de afzender, dan heeft die de mogelijkheid om bij zijn of haar lokale postdienst een onderzoek in te laten stellen en restitutie aan te vragen voor de verzendkosten. Dit is internationaal zo afgesproken. Als geadresseerde is het niet mogelijk om een vergoeding te ontvangen. De afzender is de opdrachtgever voor de verzending van het pakket en heeft de overeenkomst met het postbedrijf.

Heeft op 13 december 2017 om 18:12 geantwoord

Ik ben hier dus niets mee opgeschoten. Ik ben nog steeds 7 euro extra kwijt. De afzender heeft geen boodschap met uw internationale afspraken ik had een simpele keus : 7 euro betalen om het pakje opnieuw opgestuurd te krijgen of verzending annuleren en een tegoed bij de webshop.

Alle klachten die gemeld zijn door adrijacobs1961