Klacht: Pakket terug naar buitenland

Ralluph op 03 maart 2021 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

19-02 pakketje besteld in Engeland. 24-02 ontvangen door DHL in Nederland. Track en trace geeft aan dat 25-02 geleverd wordt. 25-02 krijg ik een melding dat ik niet thuis was, terwijl ik dat wel was. Pakket zou naar servicepunt in Hoogeveen gaan (terwijl Elim dichterbij is) ik maak voor volgende dag een nieuwe afspraak om het pakket bij mij in de tuin te laten leggen onder de overkapping, want dat doen de bezorgers ook al zonder dat ik dit zeg. Ik krijg volgende dag bericht: bezorging op afgesproken plek niet gelukt, reden : anders. Ik vind dit niet leuk, dus neem contact op met DHL via chat, zeggen: wat vervelend, maar track en trace volgen, dan komt het goed. Track en trace zei toen, bezorging zaterdag 21:30. Zaterdag kijk ik weer track en trace: maandag 21:30. Vervolgens is het maandag 19:30, melding: we hebben u gemist. Terwijl ik gewoon thuis was en ze waren 2 uur voordat ze er zouden zijn. Ik stuur weer een bericht aan DHL wanneer ik mijn pakketje nou ga krijgen. Volgende ochtend reactie: uw pakket is terug maar afzender (in Engeland dus) neem maar met hem contact op. Mijn pakket wordt nu dus terug gestuurd naar Engeland omdat DHL zelf niet heeft leren bezorgen…

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden wanneer ik binnen redelijke tijd mijn pakketje heb. Ik wacht hier namelijk al meerdere dagen op nu en heb het nodig.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 03 maart 2021 om 12:49 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. Ik zie inderdaad dat dit pakket inmiddels retour is gestuurd vanwege de niet thuis meldingen. Helaas is dat een geautomatiseerd proces en kunnen we dat ook niet meer stopzetten. Het pakket zal dus opnieuw verstuurd moeten worden. Ik wil u daarom adviseren hierover contact op te nemen met de afzender. Sorry voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Christiaan
Webcare DHL Parcel

Ralluph

Heeft op 03 maart 2021 om 14:31 geantwoord

Jullie verpesten mijn bestelling en vervolgens mag ik het zelf oplossen. Waardeloos!

Alle klachten die gemeld zijn door Ralluph