Klacht: Pakket terug gestuurd naar afzender

Baardstra op 20 oktober 2020 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Mijn Horloge is terug gestuurd nadat het drie maal niet gevonden is op het pakketpunt, 3 oktober zou mijn pakketje bezorgd zijn op 7:59 deze is niet aangetroffen op zowel de aanwezige pakketten lijst als in persoon.
hierover heb ik een klacht ingediend en heb ik netjes te horen gekregen dat ze de tweede keer gezocht hebben maar hem ook niet gevonden hebben. daarna zou ik binnen twee werkdagen terugkoppeling krijgen over of het pakket mogelijk op het depot ligt. twee werkdagen werden vijf en ik trek zaterdag 10 oktober nog een keer aan de bel, de eerste collega kon niet eens een onderzoek vinden op dit pakket.
De tweede wist mij te vertellen dat het onderzoek afgerond was op de 7e en dat het pakket wel op het pakketpunt moest liggen dus ik op de fiets naar het pakketpunt weer gezocht door beide werknemers en nogmaals de aanwezige pakketten lijst geprint en wederom staat het pakket niet op de lijst.

vervolgens krijg ik maandag de update dat het pakket retour is gestuurd naar de afzender, hierop bel ik met postnl en krijg ik een zekere Bernadette aan de lijn zei opent met Waarom heeft u het pakket niet opgehaald dan waarom ik letterlijk geen antwoord kan geven ik geef aan dat er drie keer gezocht is naar het pakket maar dat het niet aanwezig was (zij was nog steeds overtuigd dat het pakket er wel ligt en ik probeer te frauderen)
Daarna nog een keer gebeld en een andere collega gesproken die had wel begrip voor mijn probleem maar heeft ook mijn klachten niet doorgezet (wel heeft ze geprobeerd het pakket te onderscheppen maar dit is niet gelukt)

Nu is mijn pakket onderweg naar de afzender omdat het pakket blijkbaar wel op het pakketpunt heeft gelegen en deze hem gewoon keihard terug kunnen sturen zonder enige waarschuwing dat er gezocht wordt naar dit pakket.

Mijn pakket ontvangen!
verbetering van de service en pakketpunten!
met name over hoe je klachten indient en hoe er met missende pakketten wordt omgegaan.

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 20 oktober 2020 om 10:25 geantwoord

Geachte heer,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw pakket uit het buitenland. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Mijn excuses dat u naar uw gevoel niet goed bent geholpen in deze situatie. Ik zie dat er inderdaad meerdere keren contact is geweest. Het pakket is op dit moment inderdaad retour onderweg naar de afzender. Ik kan daar niet veel aan veranderen, u kunt het best contact opnemen met de afzender om het alsnog te ontvangen. De afzender kan eventueel wel via de eigen postorganisatie een klacht indienen, die ook bij ons terecht komt, wanneer het pakket onterecht retour is.

PostNL Klantenservice

Baardstra

Heeft op 20 oktober 2020 om 10:32 geantwoord

Geen oplossing, daarnaast heeft de afzender al een klacht ingediend bij Ukrposhta voor PostNL.
Er is alsnog geen klacht of onderzoek gestart hoe het kan dat het pakket überhaupt terug gestuurd is, als het pakket niet aanwezig is en niet op de aanwezige pakketten lijst staat.

Alle klachten die gemeld zijn door Baardstra