Klacht: Pakket te vroeg retour gestuurd

op 19 mei 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 28 april 2016 heb ik een briefje in de bus ontvangen van de PostNL bezorger dat ik mijn pakket de eerstvolgende werkdag na 15:00 uur gedurende drie weken op het postkantoor kan ophalen.

Op 14 mei kreeg ik echter op het postkantoor te horen dat mijn pakket op 13 mei teruggestuurd is naar de afzender. Ik heb een afhaalbewijs van PostNL waarop staat dat mijn pakket drie weken (en NIET twee weken) vastgehouden wordt dus dit kan PostNL niet maken tegenover zijn klanten.

Ik heb vervolgens contact opgenomen met de klantenservice van PostNL die aangaven niks voor mij te kunnen betekenen en mij vervolgens steeds doorverwijzen naar de afzender. Maar wat PostNL niet snapt is dat de afzender hier helemaal niets mee te maken heeft. Dit is een fout van PostNL en niemand anders! Als PostNL aangeeft dat ik drie weken de tijd heb om mijn pakket op te halen, dan verwacht ik dat ook. En als PostNL van bedrijfsvoering verandert en nu twee weken hanteert i.p.v. drie weken, dan verwacht ik dat keurig op het afhaalbewijs te zien i.p.v. verkeerde informatie die mij op een dwaalspoor zet.

Door toedoen van PostNL is dit pakket te vroeg retour gestuurd naar de afzender. Ik verwacht een schadevergoeding ter waarde van het pakket of dat PostNL de verzendkosten naar mij voor zijn rekening neemt. En ten tweede verwacht ik dat PostNL juiste informatie verstrekt en haar klanten niet misleid.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 19 mei 2016 om 11:32 geantwoord

Geachte mevrouw Rosa,

Uit uw bericht begrijp ik dat u een kennisgeving heeft ontvangen en uw pakketje vervolgens niet meer op de PostNL locatie lag. Helaas heeft de pakketbezorger per ongeluk één van onze oude kennisgeving kaartjes bij u afgegeven, waar een termijn van drie weken op staat in plaats van twee weken. Ik begrijp dat u dit heel vervelend vindt en bied u daarom ook mijn welgemeende excuses aan voor het ontstane ongemak.

Aan de hand van uw persoonlijke gegevens en uw klacht heb ik hier een melding van gemaakt. Hiermee gaan we onderzoeken of er nog meer van dit soort oude kennisgevingen in omloop zijn en met uw klacht hopen we dit dus in de toekomst te voorkomen. Voor wat betreft uw pakketje: deze is helaas retour afzender gegaan. Net als mijn collega's bij de telefonische klantenservice moet ik u dus adviseren om contact op te nemen met de afzender en hen te vragen om het pakket opnieuw te versturen. Omdat het pakket niet beschadigd of vermist is, kunnen wij helaas geen schadevergoeding doorvoeren; uw pakketje ligt namelijk bij de afzender. Ik hoop dat u samen met de afzender tot een geschikte oplossing kunt komen.

Ik hoop u zo voldoende op de hoogte te hebben gebracht. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: https://www.postnl.nl/klantenservice.

Alle klachten die gemeld zijn door Jenny8