Klacht: Pakket te laat en beschadigd ingeleverd in het buitenland

op 07 september 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 10-08-018 heb ik een pakket verstuurd via Post.nl naar Zwitserland, maar het is tot op heden niet bezorgd. Eerst heeft de verwerking van het pakket in Nederland 14 dagen geduurd, daarna pas verzonden (op 24-08-2018). Ik heb 18,50 betaald voor een pakket die nu bijna 1 maand onderweg is naar een land in Europa terwijl het aangegeven is circa 3 tot 5 dagen. Het pakket is eindelijk op 04-09-2018 geleverd op het bestemde adres, maar helemaal beschadigd (de envelop was geschuurd). Ik vind het schandalig! Ik heb documenten gestuurd die erg belangrijk zijn en de mensen moesten bijna 1 maand hierop wachten en uiteindelijk krijgen zij die beschadigd .

Ik heb onlangs een paar keer telefonisch en mail contact met de Klantenservice van Post.nl gehad. Ik kreeg steeds een antwoord dat de Barcode niet klopt en dat zij niets voor mij kunnen betekenen (zie ook de onderstaande e-mail). Nogmaals wil ik het duidelijk maken: ik kreeg een barcode van de servicepunt Post.nl. Ik heb het nummer niet zelf verzonnen en bedacht. Zelf kon ik de status van de zending met dezelfde code wel zien. De status van maandag 27 aug. 08:56 CH was “Vrijgegeven door douane”. Ik vind het een vreemde gang van zaken!

Ik wil graag een compensatie ontvangen voor de schade en vertraging van mijn pakket.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

3 maanden geleden - Geachte heer Harutunian, Bedankt voor uw bericht. Ik vind het zeer kwalijk dat uw zending er een maand over heeft gedaan en beschadigd is aangekomen. Ik reageer graag op uw bericht. Uit uw bericht begrijp ik dat uw zending met belangrijke documenten naar Zwitserland te lang onderweg is geweest en beschadigd is aangekomen. Ik kan mij zeer goed voorstellen dat dit als ontzettend vervelend wordt ervaren en wil heir mijn oprechte excuses voor aanbieden. Graag ontvang ik de TrackTrace code en het adres in Zwitserland voor het geval de tracking code niet werkt. Aan de hand hiervan krijg ik beter zicht op de situatie en kan ik u van een duidelijk antwoord voorzien. Ik zie uw reactie, inclusief de gegevens, graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Rob G.

3 maanden geleden - Goedenavond, Bedankt voor uw bericht. De schriftelijke klachtenbrief samen met alle bewijsstukken heb ik per post naar het postbusnummer van Post.nl verstuurd. Met vriendelijke groet, G.R. Harutunian

Heeft op 07 september 2018 om 19:31 geantwoord

Geachte heer Harutunian,

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij zullen het via dat kanaal dan verder met u afhandelen. Nogmaals mijn excuses voor het ontstane ongemak.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze klantenservice via www.postnl.nl.

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Rob G.