Klacht: Pakket statussen veranderen en levering brieven blijft uit

op 07 november 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

5 dagen geleden stond PostNL aan de deur met een pakket toen wij niet thuis waren. Ik heb de aflevering toen verplaatst naar een afhaalpunt. En u is het pakket nog steeds zoek/onderweg/in transit . Dit alles terwijl ik al een mail had ontvangen het pakket op te halen . Dus ook daar geweest: geen pakket te bekennen.

Via de app zie je ook de brievenpost… van de 4 brieven die we hadden moeten ontvangen is er nog geen een bezorgd.

Wat is dit? Waarom kloppen de statussen voor geen meter en nog belangrijker… waar is mijn post?

Als de poststukken ontvangen zijn

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

3 jaren geleden - Geachte mevrouw Sturmans, Hartelijk dank voor uw bericht. Ik vind het spijtig om te vernemen dat u nog niet meer duidelijkheid over uw pakket en poststukken hebt. Graag reageer ik op uw bericht. Heeft u het betreffende pakket inmiddels al in ontvangst kunnen nemen? Zo niet, zou u de 3S-code van het pakket dan eens mee willen sturen? Kan het kloppen dat u hierover ook telefonisch contact met ons hebt opgenomen? Daarnaast zie ik dat er voor de niet ontvangen poststukken inmiddels een klacht voor u is aangemaakt. Aan de hand van deze klacht wordt onderzocht of dit vaker voorkomt in hetzelfde gebied. Heeft u de betreffende poststukken in de tussentijd nog ontvangen? Zo niet, dan is de kans aanwezig dat deze retour afzender gestuurd zijn. Heeft u toevallig ook contact gehad met de afzender(s) over deze situatie? Ik zie uw reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Vief06

3 jaren geleden - Dank voor de reaktie. Het pakket is inderdaad tot 2x maal toe terug gestuurd naar de verzender, de derde keer is het wel aangekomen. De brievenpost is nog steeds zoek, inmiddels zijn het 12 brieven die wij niet ontvangen hebben, van oa de belastingdienst. Ik ga niet alle ontvangers bellen, dat is niet mijn taak maar het is uw taak om gewoon de post in de brievenbus te duwen. Ik heb wel contact gehad met de belastingdienst, en inderdaad de aangifte btw is door hen verzonden, en ook een herinnering en ook de wegenbelasting brief zat ertussen. Ze waren zo vriendelijk het na te sturen per email maar dit is echt heel erg kwalijk. Het probleem is dus nog steeds niet opgelost en ik maak me dan ook ernstige zorgen over welke consequenties het gaat hebben dat wij poststukken niet hebben ontvangen. Ik heb inderdaad ook gebeld naar jullie om een klach te deponeren. En nu? Groeten,

Heeft op 09 november 2017 om 11:37 geantwoord

Geachte mevrouw Sturmans,

Bedankt voor uw uitleg. Fijn om te horen dat u het pakket inmiddels heeft ontvangen, maar het blijft kwalijk dat het twee keer eerder retour is gegaan.
Ik zie dat er meerdere klachten zijn aangemaakt wat betreft de briefpost bezorging. Dit is inmiddels besproken met de medewerkers en de leidinggevende op het bezorgkantoor houdt dit nu extra in de gaten. Ik hoop dat het nu snel beter zal gaan.

Alle klachten die gemeld zijn door Vief06