Klacht: Pakket status bezorgd, echter ontvanger heeft niets ontvangen

op 18 september 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Pakket met Track Trace heeft status bezorgd, echter de ontvanger (noch de buren) hebben iets ontvangen.
Verzonden 11092018, volgens Post NL afgeleverd 12092018.
Ontvanger tot op 17092018 nog niets ontvangen.
Gebeld met de helpdesk, ze sturen een interne mail, echter ik krijg geen terugkoppeling. (erg nutteloos …)

Bijzonder frustrerend

Als Post NL op een of andere manier kan aantonen dat het pakket daadwerkelijk is afgeleverd.
Indien Post NL dit niet kan, dan vergoeding van de zending waarde (ca 75EUR)

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 18 september 2018 om 12:11 geantwoord

Geachte heer Speeckaert,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat de geadresseerde uw zending niet heeft ontvangen terwijl het pakket volgens TrackTrace afgeleverd is. Ik begrijp dat u hier graag meer informatie over wilt. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Aan de hand van uw gegevens heb ik gezien dat u hierover reeds contact met ons heeft opgenomen via een ander kanaal. De manager van de verantwoordelijke afdeling is op de hoogte gebracht. Hij zal met de bezorgers in gesprek gaan om het belang van correcte bezorging te benadrukken en herhaling in de toekomst te voorkomen. Omdat dit een intern gesprek is, ontvangt u geen terugkoppeling op dit gesprek. Omdat het hierbij gaat om een standaard, onverzekerd pakket, waarbij een handtekening voor ontvangst niet nodig is, kunnen we geen officieel onderzoek opstarten. Een schadevergoeding bij dergelijke zendingen is uitgesloten volgens de Algemene Voorwaarden. Het spijt me dat ik u hierin niet tegemoet kan komen.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl

PostNL Klantenservice

Heeft op 18 september 2018 om 16:05 geantwoord

Geachte Post NL klantenservice
Fijn dat er een schriftelijke reactie is gekomen, echter uit uw antwoord blijkt dat er geen enkele moeite is genomen om te achterhalen of de bezorger het pakket daadwerkelijk heeft achtergelaten en zo ja waar.
Op deze manier lijkt het er op dat bij post NL elk pakje gewoon achterover gedrukt kan worden, zonder dat er ook maar een enkele mogelijkheid van controle bestaat. Wat is dan nog het nut van track trace? Erger nog het lijkt erop dat dit een dagelijks praktijk is, die met deze standard tekst wordt afgedaan.
Knap waardeloos van Post NL

Ik zit nu met een vervoerder die zijn verplichting niet is nagekomen, met als gevolg een koper die niets heeft ontvangen. Het valselijk melden van een pakket als afgeleverd beschouw ik als een onrechtmatige daad van Post NL en dus is Post NL schadeplichtig.

Alle klachten die gemeld zijn door V6