Klacht: Pakket staat op succesvol afgeleverd, maar nooit ontvangen.

op 13 juli 2021 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Al ruim 2 weken, sinds 26 juni j.l. ben ik om de 2-3 werkdagen telefonisch in gesprek met PostNL betreft een gecombineerde zending vanuit het buitenland dat volgens de track en trace succesvol is afgeleverd op mijn adres. Echter is dit bewuste pakket nooit afgegeven aan iemand van mijn huishouden, noch aan de buren.
PostNL gaf aan dit uit te gaan zoeken bij het distributiecentrum en ik moest na 2 werkdagen weer bellen. Na 2-3 dagen kreeg ik te horen dat het pakketje wel was afgeleverd. Dat zag ik zelf ook met het trackingsnummer, maar waar en aan wie dan?! Dat gingen ze weer uitzoeken.
De 3e keer toen ik belde hadden ze terugkoppeling van de bezorger ‘ik heb 3x geprobeerd om het pakketje af te geven er was niemand thuis, maar ik heb het wel op 415 afgegeven’.
Nadat ik vroeg aan wie dit dan overhandigd is, aangezien er tot 3x toe niet werd opengedaan, hoe is het dan alsnog bij 415 terecht gekomen?! Zouden ze dit weer gaan navragen en ik kon weer na 2-3 dagen bellen. Ik gaf aan dat het al vaker voorgekomen is dat een pakketje onbeheerd wordt achtergelaten in ons portiek, maar dat ik niet weet of het door PostNL of een andere bezorgdienst wordt gedaan.
Afgelopen vrijdag heb ik voor het laatst contact gehad met hen, waarbij ik niet echt vriendelijk te woord ben gestaan en mij werd gemeld dat de zaak gesloten is en ze verder niks kan doen voor mij. Ik wilde een manager/leidinggevende spreken dat kon ook niet en de telefoon werd gewoon in mijn oor opgehangen nadat er werd gezegd dat als ik iemand anders wilde spreken, ik opnieuw kon gaan bellen. Ik heb dus ook opnieuw gebeld en gevraagd hoe een dossier gesloten kan worden als er nog niet duidelijk is waar de pakketjes zijn gebleven. Mij kon nog wel verteld worden dat de bezorger is aangesproken door zijn leidinggevende, maar daar heb ik nu dus niks aan.

Ik wil mijn pakketjes of dat er wordt gezorgd dat ik een bewijs krijg dat de pakketjes niet bij mij aangekomen zijn, zodat ik mijn geld terug kan krijgen.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 13 juli 2021 om 09:28 geantwoord

Geachte mevrouw, heer,

Bedankt voor uw bericht. Wat spijtig te lezen dat u de zending tot op heden nog steeds niet heeft ontvangen. Namens PostNL excuses, natuurlijk is dit een nare situatie en ik kan mij indenken dat u hierover teleurgesteld bent. Graag geef ik dan ook een toelichting. Ik wil u graag informeren en heb geprobeerd u telefonisch te bereiken op het door u opgegeven telefoonnummer. Aangezien dit niet gelukt is wil ik u per e-mail informeren over mogelijke vervolgstappen.

Omdat is gekozen voor een verzendwijze waarbij niet hoeft te worden getekend voor ontvangst, is het niet mogelijk voor deze zending verder onderzoek te doen. Er is navraag gedaan bij de bezorger en deze heeft aangegeven de zending op huisadres te afgeleverd. Wij hebben uiteraard uw melding geregistreerd om onze interne processen te verbeteren, maar u ontvangt hierover geen verdere terugkoppeling. Voor een oplossing moet ik u verwijzen naar de afzender, als opdrachtgever kan deze partij indien nodig een onderzoek aanvragen bij de eigen postorganisatie aan wie de portokosten zijn betaald.
Nogmaals mijn oprechte excuses voor het ontstane ongemak.

PostNL Klantenservice

Heeft op 13 juli 2021 om 10:32 geantwoord

Kunt u mij uitleggen dat als de bezorger naar eigen zeggen 3x voor een dichte deur staat, hoe hij het pakket dan alsnog de 3e keer op dit adres heeft afgegeven? Normaalgesproken wordt getracht dit bij een vd buren achter te laten of op een pick-up point, dit is niet gebeurd. Ik begrijp dus nog steeds niet aan wie meneer de bezorger dit heeft overhandigd!
Over de medewerkers van de klantenservice ben ik al helemaal niet te spreken, vooral de mevrouw die ik vrijdag 9 juli om 13.25u aan de lijn had, die mag wel een training klantvriendelijkheid volgen. De gesprekken worden opgenomen voor trainingsdoeleinden, deze mogen jullie zeker nog een keer kritisch beluisteren!

Alle klachten die gemeld zijn door boefje3112