Klacht: Pakket staat in Dorsten Duitsland

op 22 mei 2021 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Mijn pakket is op vrijdag 14-05-2021 in Großefehn Duitsland ingeleverd en daarna op zaterdag 15-05-2021 verzonden naar Bremen. Vervolgens is het Rüdersdorf gestuurd in de buurt van Berlijn! Dus richting Polen!! Waarna het vervolgens weer heel Duitsland doorgestuurd naar Dorsten, ongeveer 114 km van Zwolle. Daar staat het pakket sinds dinsdag 18-05-2021 stof te vangen. Het wordt maar niet doorgestuurd. Dit is ook in Coronatijd onacceptabel te noemen. Zeker gezien de kosten van 75 euro voor de verzending. Ik eis dat mijn pakket per direct wordt doorgestuurd naar Zwolle, Nederland.

Dat het uiteraard morgen, zaterdag 22-05-2021, het pakket bij mij wordt afgeleverd. Dit heeft meer dan lang genoeg geduurd. Humor! Klacht wordt als “opgelost” weergegeven. Terwijl het verre van opgelost is. Hoe dan ook, omdat het pakket dus in Duitsland staat trek DHL Nederland zijn handen er compleet van af en is het probleem volledig van de klant. Geen enkele service wordt verleent. Niet zelf met je Duitse collega’s van DHL overleggen. Overigens, klacht.NL heb je ook niet nodig want ze het enige dat ze doen is de klacht koud doorzetten naar DHL en als er reactie komt vanuit het bedrijf dan is het “opgelost” volgens Klacht.NL. Inmiddels heb ik begrepen dat Pakketdepot Dorsten in Duitsland een Bermuda driehoek is. Komt je pakket daar aan dan is het de vraag in welk jaar ze het leveren. Kan ook zijn dat je pakket in Limbo terecht komt. Dan heeft het pakket, volgens DHL, niet eens bestaan en kun je niet niet een beschouwen als zoekgeraakt....want het pakket heeft tenslotte nooit bestaan. Hoe dan ook dank aan DHL en klacht.NL voor de goede service....NOT!

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Richardhadderingh

2 maanden geleden - Reactie van DHL Nederland: Hi Richard, Dit pakket is nog niet bij ons. We hebben alleen nog maar een vooraanmelding gekregen. De verzender heeft de zending dus wel voorbereid en het is ook al onderweg, maar jouw pakket moet nog worden overgedragen aan ons in Nederland. Zo te zien is het de 18e in Dorsten voorbereid om verder te gaan met transport. Ik kan helaas niet meer informatie inzien over deze zending omdat het nog niet hier is aangekomen. Mocht je er dus echt meer over willen weten raad ik je aan de verzender te benaderen, deze kunnen namelijk DHL in Duitsland benaderen voor meer informatie. Groetjes, Jamy Mijn reactie: Vind je jouw antwoord niet een open deur? Het is mij ook duidelijk, aan de hand van het zendingsnummer, dat het pakket niet is overgedragen aan Nederland! Maar dus net over de grens in Duitsland in het depot van Dorsten staat. In plaats van service te verlenen wordt het gedropt bij de klant zelf. Goed bezig. Staat niet in Nederland zoek het maar zelf maar uit. Is dat ook weer duidelijk.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 22 mei 2021 om 14:15 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

Wat vervelend dat u het pakket nog niet heeft ontvangen. Ik zie inderdaad dat het pakket nog niet aan ons is overgedragen in Nederland. Ik zie ook dat het pakket blijft hangen in Duitsland. Ik durf daarom niet te zeggen wanneer u het pakket kan verwachten. Ik raad u daarom aan om dit te melden bij de verzender. De verzender kan namelijk voor u een onderzoek opstarten in het land van herkomst voor meer duidelijkheid. Ik hoop dat u via die weg snel meer duidelijkheid krijgt. Mijn excuses voor het ongemak.

Sam
DHL Parcel Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Richardhadderingh