Klacht: Pakket richting Portugal niet bezorgd en weer terug in Nederland ontvangen

op 18 mei 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Dit is de tweede keer dat een postpakket niet bij mijn dochter in Aljezur in Portugal wordt afgeleverd. Ze woont wel wat afgelegen al 4 jaar bijna en voorheen kreeg ze keurig van CTT postkantoor een briefje dat ze het pakket kon afhalen.
Sinds kort is UPS daar ingeschakeld en die rijdt hun grote erf (tuinderij ) niet op en ze werken zelf op een school en krijg ik niet thuis als reden het pakket na 6 weken weer terug. Dit kost mij éuro25,00 en het was ook nog voor een verjaardag van mijn kleindochter op 30 april.
Graag wil ik mijn kosten vergoed zien en ben van plan het nu rechtsrteeksnaar het CTT kantoor daar te sturen. Zou dat een goede oplossing zijn?

Ik ben tevreden als ik mijn kosten vergoed krijg om een tweede poging te proberen de cadeautjes alsnog toe te sturen en mijn dochter het pakket kan ophalen in Aljezur.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

1 week geleden - Geachte mevrouw Ranzijn, Bedankt voor het schrijven van uw bericht op deze pagina. Ik begrijp dat u een pakket naar uw kleindochter in Portugal heeft gestuurd maar dat u deze retour heeft ontvangen. Graag reageer ik op uw bericht. Uit uw bericht begrijp ik dat u een vergoeding wilt ontvangen voor de verzendkosten van het pakket dat u retour heeft ontvangen. Volgens mijn informatie geeft de postorganisatie MRW in Portugal aan dat het adres van uw dochter niet correct zou zijn. Daarom is het geretourneerd naar Nederland. Als u van mening bent dat dit niet juist is of dat het ten onterechte is geretourneerd, kan ik u een navraagformulier toesturen om dit te laten onderzoeken. Bij dit formulier vragen wij ook om foto’s van de adressering mee te sturen zoals op het pakket was aangegeven. Dan kan onze onderzoeksafdeling beoordelen of het terecht of onterecht is geretourneerd. Hierna zal een besluit worden genomen of u recht heeft op een vergoeding van de kosten. Graag hoor ik van u of u nog beschikking heeft over het pakket of foto’s zodat wij het navraagformulier naar u kunnen sturen. In afwachting van uw reactie verblijf ik. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Lisaran

1 week geleden - Al enkele jaren is het goed gegaan en dan kreeg mijn dochter een briefje in haar postbus die op de hoek van de lange weg staat richting hun erf. Zo. n dertig postbussen waar normaal de post ook komt werken daar goed van C.T.T. De pakketdienst schijnt veranderd te zijn en er staat duidelijk op het pakket niemand thuis, terwijl er altijd wel iemand op dit erf aanwezig is en 3 honden aanslaan indien iemand nadert. Volgens de omgeving is de pakketdienst van UPS niet eens aan huis geweest. Er staat op het retourpakket duidelijk NIET THUIS. Het adres is duidelijk aangegeven en niet veranderd in de afgelopen jaren. Ik heb wel een foto en het pakket staat hier nog ingepakt ,alleen lastig afgeplakt.maar weet niet hoe ik deze moet versturen. Is daar een emailadres voor beschikbaar tegelijk met het navraagformulier? Dan wil ik dit laten onderzoeken, want hier zijn we niet bij gebaat.

6 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 18 mei 2018 om 10:31 geantwoord

Geachte mevrouw Ranzijn,

Bedankt voor uw reactie. Ik heb inmiddels een navraagformulier per post naar u toegestuurd om dit te laten onderzoeken. U krijgt deze binnen twee werkdagen via briefpost.

Ik wil u het advies geven om:

- Het formulier volledig (ook de achterkant) zorgvuldig in te vullen: vermeld altijd de inhoud, de barcode, het adres van de geadresseerde. Stuur ook een kopie van het verzendbewijs mee.
- Een foto mee te sturen van de adressering, zoals het op het pakket is aangegeven

U kunt het formulier terugsturen naar:
PostNL Klantenservice, Antwoordnummer 60417, 8900 KS Leeuwarden. Een postzegel is niet nodig.

U ontvang binnen 12 werkdagen een ontvangstbevestiging. Omdat een deel van het onderzoek mogelijk plaatsvindt in het buitenland, zijn wij afhankelijk van andere nationale postbedrijven.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http:www.postnl.nlklantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Lisaran