Klacht: Pakket retour zonder reden, verzendkosten kwijt en pakket beschadigd

op 15 september 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 4 augustus heb ik een pakket van grote waarde (lees 1000 euro) verstuurd naar Monaco. Omdat het zo’n grote waarde vertegenwoordigd heb ik gekozen voor de verzekerservice en daarmee mogelijke risico’ vermeden.

Het pakket is echter nooit aangekomen. Op 18 augustus kwam dit pakket retour afzender, naar mij dus. Geheel onverwacht had ik dus ineens m’n verkochte paar schoenen weer terug in huis. De koper werd ongeduldig, wat ik goed kan begrijpen. Gelukkig had ik m’n adres erop gezet, anders ben ik bang dat het pakket helemaal verdwenen was.

Er is echter nergens aangegeven waarom dit pakket retour is gekomen. Bovendien was de verzenddoos flink beschadigd en zaten er gaten en scheuren in. Dit heeft ervoor gezorgd dat de schoenendoos, die in de verzenddoos zat, aardig beschadigd is. Dit heb ik door moeten geven aan de koper en hem een korting moeten geven (aangezien de doos in dit geval ook waarde met zich mee brengt).

Ik heb diezelfde dag nog de klantenservice van PostNL gebeld en de situatie uitgelegd. Er is mij toen beloofd dat een afdeling die over deze zaken gaat mij binnen 5 werkdagen zou terugbellen. Ik heb echter nooit meer wat gehoord..

Als ik de verzendkosten à €20,50 én een percentage van de verzekerde waarde als schadevergoeding terugkrijg.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 15 september 2016 om 15:49 geantwoord

Geachte heer Lindeboom,

Hartelijk dank voor uw reactie op deze website. Ik vind het bijzonder spijtig om te vernemen dat uw zending zonder reden retour is gekomen en bovendien beschadigd is geraakt. Allereerst mijn excuses hiervoor.
Aan de hand van uw verzendcode heb ik de reeds aangemaakte melding erbij gezocht. Ik heb de betreffende afdeling verzocht u zo spoedig mogelijk te informeren over de stand van zaken. Nogmaals mijn excuses voor alle ondervonden overlast.
Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven.

Alle klachten die gemeld zijn door eddylindeboom