Klacht: Pakket retour verzonden dag na bezorging

op 19 september 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Hallo,

Ik heb 3 maanden geleden wat besteld uit China en dit heeft wat vertraging opgelopen. Nu kreeg ik 7 september een brief van post NL dat mijn pakket afgeleverd is bij een ophaalpunt. Ik ben daar net geweest en hun konden mijn pakket niet vinden en zeiden datbik naar de klanten service moest bellen. Dit heb ik gedaan en ik vind dat ik niet goed geholpen ben aangezien ik er niks mee opgeschoten ben.

Op de brief van de post nl staat dat het pakket 7 september is afgeleverd bij het ophaalpunt en de klantenservice zei net dat het 8 september weer retpur gezonden is terwijl op het briefje staat dat ik het binnen 14 dagen nog kon ophalen.

Ik zie via de track en trace dat mijn pakket bij post NL ligt en dat het bij postbus 99054 in ‘S-GRAVENHAGE ligt.

Ik wil graag z.s.m mijn pakket want ik vind dit echt onzin en het maakt mij erg kwaad aangezien het best prijzig was…

Als ik mijn pakket ontvangen Heb.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 19 september 2017 om 17:43 geantwoord

Geachte mevrouw Sterk,

Uit uw bericht begrijp ik dat u ontevreden bent over de pakketbezorging, omdat uw pakket te vroeg retour is gestuurd. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik zie dat het postkantoor inderdaad een fout heeft gemaakt, omdat het pakket een dag na levering retour naar de afzender is gestuurd. Mijn excuses voor dit ongemak. Ik heb hier een melding van gemaakt, zodat dit niet nogmaals gebeurt. Hier ontvangt u zelf geen reactie op, maar weet wel dat wij dit intern serieus oppakken.

Wanneer een pakket retour wordt gestuurd, kan dit niet tegengehouden worden. Uw pakket is bij onze afdeling onbezorgbare stukken bezorgd, omdat het retouradres niet bekend was. Vanaf dit depot kan onderzocht worden, waar het pakket naartoe gestuurd moet worden. Voor de zekerheid kunt u hierover contact met de afzender opnemen. Als blijkt dat het pakket niet retour is gestuurd, kan de postorganisatie van de afzender een onderzoek starten. Ik raad u aan om contact op te nemen met de afzender voor een passende oplossing.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Alle klachten die gemeld zijn door Kimsterk