Klacht: Pakket retour door fout DHL

op 10 oktober 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Door een fout van DHL krijg ik een pakket retour die ik vorige week naar een klant van mij heb verzonden. Adres zou onbekend zijn of de ontvanger zou verhuisd zijn volgens de bezorger. Het is een normaal geregistreerd adres en de ontvanger is ook niet verhuisd. Vorige maand heb ik ook pakketten via DHL naar dit adres verzonden en deze zijn dan ook daar gewoon afgeleverd.

Contact opgenomen met DHL en als antwoord krijg ik dat zij het inderdaad vreemd vinden maar niks voor mij kunnen doen. Pakket wordt gewoon naar mij retour gestuurd. Dit is echt absurd! Dus kan ik straks opnieuw verzendkosten betalen want DHL gaat niks vergoeden ondanks de fout bij hun ligt en moet ik ook weer dit zware pakket wegbrengen. Overigens niet bij DHL want de kans is groot dat zij deze opnieuw retour sturen.

Daarom zal ik dan ook geen pakketten meer verzenden met DHL. Nu ben ik voor hun toch maar een kleine klant met 10 tot 15 pakketten in de week maar ik betaal liever iets meer en dat het dan wel goed bezorgd wordt, dan dat ik een grote klant kwijt raak, dubbele kosten moet maken en vervolgens krijg te maken met een klantenservice die je gewoon laat barsten.

Dat DHL het pakket gaat bezorgen bij mijn klant

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 10 oktober 2017 om 13:44 geantwoord

Goede middag meneer Kamer,

Bedankt voor uw bericht.
Wij hebben elkaar inmiddels gesproken via social media; wij zijn op dit moment voor u aan het navragen of uw zending inmiddels op het depot is aangekomen en u kunt tevens een restitutieformulier invullen voor de verzendkosten.

Een fijne dag verder gewenst!

Janneke
DHL Parcel Webcare