Klacht: Pakket retour afzender gestuurd; geen tijd gekregen om pakket bij afhaalpunt af te halen

op 26 mei 2020 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Pakket retour afzender gestuurd; geen tijd gekregen om pakket bij afhaalpunt af te halen.
Op vrijdag 15-05 is er een pakket aangeboden. Hiervan is echter pas op of na 20-05 een keninsgeving in de brievenbus gedaan. Vanaf 19-05 was ik echter niet thuis, en toen ik thuiskwam op zondag 24-05 ben ik naar het afhaalpunt gegaan. Helaas was het pakje daar al niet meer.

Pakket alsnog bezorgen; het is nog in Nederland

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 26 mei 2020 om 11:31 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de kennisgeving die u veel te laat heeft ontvangen. Hierdoor heeft u het niet op tijd af kunnen halen en is uw zending retour gezonden. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

We hebben helaas niet de mogelijkheid om de zending nog tegen te houden wanneer deze al retour gaat. Ik raad u daarom aan om daarover contact op te nemen met de afzender. Die kan het wellicht alvast opnieuw uw kant op sturen.

Ik heb nog wel even een klacht ingediend over het te laat ontvangen van de kennisgeving. Daarover wordt verder geen terugkoppeling gegeven, maar wordt gebruikt om onze interne processen te verbeteren.

PostNL Klantenservice

Heeft op 27 mei 2020 om 21:23 geantwoord

Uiteraard ben ik niet tevreden met de geboden oplossing. Oplossing is ook niet het juiste woord lijkt mij. Ik moet nu zelf een probleem wat een ander veroorzaakt heeft oplossen, dat noem ik geen klantvriendelijkheid...
Waarom wordt er geen rekening gehouden met bijzondere dagen zoals Hemelvaart, en deze periode van 7 dagen dan verlengd? Dat zou ik pas klantvriendelijk noemen, in plaats van halsstarrig vasthouden aan een periode van 7 dagen.

Alle klachten die gemeld zijn door Niels73