Klacht: Pakket retour afzender gestuurd; geen tijd gekregen om pakket bij afhaalpunt af te halen

op 26 mei 2020 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Pakket retour afzender gestuurd; geen tijd gekregen om pakket bij afhaalpunt af te halen.
Op vrijdag 15-05 is er een pakket aangeboden. Hiervan is echter pas op of na 20-05 een keninsgeving in de brievenbus gedaan. Vanaf 19-05 was ik echter niet thuis, en toen ik thuiskwam op zondag 24-05 ben ik naar het afhaalpunt gegaan. Helaas was het pakje daar al niet meer.

Gewenste Oplossing:

Pakket alsnog bezorgen; het is nog in Nederland

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 26 mei 2020 om 11:31 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de kennisgeving die u veel te laat heeft ontvangen. Hierdoor heeft u het niet op tijd af kunnen halen en is uw zending retour gezonden. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

We hebben helaas niet de mogelijkheid om de zending nog tegen te houden wanneer deze al retour gaat. Ik raad u daarom aan om daarover contact op te nemen met de afzender. Die kan het wellicht alvast opnieuw uw kant op sturen.

Ik heb nog wel even een klacht ingediend over het te laat ontvangen van de kennisgeving. Daarover wordt verder geen terugkoppeling gegeven, maar wordt gebruikt om onze interne processen te verbeteren.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

Met vriendelijke groet,

PostNL Klantenservice

Heeft op 27 mei 2020 om 21:23 geantwoord

Uiteraard ben ik niet tevreden met de geboden oplossing. Oplossing is ook niet het juiste woord lijkt mij. Ik moet nu zelf een probleem wat een ander veroorzaakt heeft oplossen, dat noem ik geen klantvriendelijkheid...
Waarom wordt er geen rekening gehouden met bijzondere dagen zoals Hemelvaart, en deze periode van 7 dagen dan verlengd? Dat zou ik pas klantvriendelijk noemen, in plaats van halsstarrig vasthouden aan een periode van 7 dagen.

Alle klachten die gemeld zijn door Niels73