Klacht: Pakket retour afzender gestuurd en nu zoek en wijzen DHL duitsland en nederland naar elkaar

op 02 augustus 2016 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Tijdens de vakantie heeft DHL geprobeerd pakket te bezorgen.
Ipv afhaalservice, stuurt DHL het na een paar dagen gelijk weer terug afzender.
De verzender heeft het na een week nog niet binnen. DHL nederland gebeld, die geeft aan dat de verzender naar DHL moet bellen. Verzender heeft naar DHL in duitsland gebeld en die geeft aan dat pakket in NL is, dus ontvanger naar DHL in nederland moet bellen.
In de tussentijd is het pakket zoek.

Het pakket alsnog bezorgd wordt.
Twee lijkt me beter, zeker in vakantie periode, om niet direct pakket terug afzender te sturen, maar of bij buren of ophalen ergens.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 02 augustus 2016 om 09:28 geantwoord

Beste Edwin Entrop,

Ten eerste mijn excuses voor het ongemak dat u ervaart omtrent het leveren van uw zending.

Hopelijk heeft u een fijne vakantie gehad.

Ik vind het echt enorm vervelend dat uw zending retour is gestuurd, terwijl
u op vakantie was.
Uw zending is met een service verstuurt, waarmee uw zending 4x bij u wordt aangeboden en daarna retour gestuurd wordt. Als u in de tussentijd uw zending veranderd naar een parcelshop om af te halen heeft u 7 dagen de tijd om de zending af te halen.

Helaas is dit bij u niet gebeurd. Hierdoor is de zending naar 4x aanbieden
retour gestuurd naar uw verzender.

Het retour proces is op zaterdag 23-07 gestart. Hiermee gaat de zending een retourlabel krijgen en daarmee retour naar Duitsland. Dit proces kan 2-3 weken duren helaas.

Wanneer uw verzender de zending in deze periode niet retour heeft, kan uw verzender in Duitsland hiervoor een onderzoek opstarten.

Nogmaals mijn oprechte excuses voor al het ongemak.

Carola
DHL Parcel.