Klacht: Pakket ophalen onmogelijk ivm zeer beperkte openingstijden ‘pakjegemak’.

op 12 juli 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Indien ik niet thuis ben bij een bezorgpoging (Dat is meestal ivm mijn werktijden) word het afgeleverd bij een ophaal locatie. Dat is prima en heel normaal maar nu mijn probleem.

Het ophaalpunt (Wat al best ver weg ligt namelijk 2,5 KM Tever om te lopen met een stapen dozen in je handen) is een ‘pakjegemak’ die al op 18:30 sluit. Ik ben op zijn vroegst 19:00 thuis. Ze hebben geen koopavond en op zaterdag zijn ze alleen ’s ochtends 2 uurtjes open.

Dit is voor mij onacceptabel. Ik kan ma t/m vrijdag mijn pakket niet ophalen zonder vrij te vragen. Mijn zaterdag wil ik zelf in kunnen delen zonder mijn wekker te hoeven zetten. Bovendien wil ik niet dagenlang hoeven wachten op een pakket wat maandag al bezorgd is.

PostNL heeft zat alternatieven. Aan de OVERKANT van pakjegemak is een Gamma die tot 22:00 uur open is. Verder is op 500 M ook een PostNL punt (Dat is ff 5x dichterbij) Of desnoods de Jumbo die 2 straten van Pakjegemak verwijderd is die ook ’s avonds en zat&zon geopend is.

PostNL geeft als reactie dat ik dan maar iemand anders mijn pakket moet laten ophalen. Ja fijn ik zal mijn buren dagelijk (Ik ontvang zeer vaak pakketten) 2,5 KM laten lopen dat vinden ze vast prima…..

Er zijn 3 alternatieven waarvan 1 heel dichtbij en 2 een fractie verderop die wel normale openingstijden hebben zodat ik na werktijd en in het weekend mijn pakket kan ophalen. Gebruik die!

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 12 juli 2017 om 16:27 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw melding op deze website. Uit uw bericht begrijp ik dat u ontevreden bent over de afhaallocatie waar u uw zendingen kunt ophalen. De openingstijden zijn onhandig en de afhaallocatie is niet de voor u dichtstbijzijnde PostNL locatie. Ik kan me voorstellen dat u uw pakketten graag bij een ander adres wilt laten afleveren. Graag geef ik u een toelichting.

Bij uw adres hoort een vaste afhaallocatie waar u terecht kunt om zendingen af te halen. Omdat dit gekoppeld is aan uw adres kan ik dit niet wijzigen. Ook kan ik de locatie op dit moment niet controleren zonder uw volledige adresgegevens. Wel kunt u, als u een fysiek bericht heeft ontvangen over de bezorging na de eerste aanbiedpoging, via postnl.nl een opdracht geven om de zending naar een ander postkantoor door te sturen. Tevens is het bij veel afzenders mogelijk om een pakket direct te laten leveren bij een afhaallocatie. Bij uw bestelling kunt u dan het gewenste afhaalkantoor opgeven.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https://www.postnl.nl/klantenservice/

Alle klachten die gemeld zijn door Popcorn