Klacht: Pakket op fout adres afgeleverd in Duitsland

op 11 juli 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 2 mei 2017 heb ik een retourzending met Post NL gestuurd naar Tennispoint GMBH, Hans Bocklerstrasse 29-35, 33442 Herzebrock.
Het is na betaling van 13 euro een standaard verzending geweest.

Afgelopen week heb ik bericht gekregen van Tennispoint dat het pakket niet is aangekomen.

Ik heb naar aanleiding daarvan de track & trace gescheckt (gelukkig de bon bewaard) en wat blijkt het pakket is op 4 mei 2017 in de avonduren door Hermes geleverd op een volledig vreemd adres Ahornweg 1, 33442 Herzebrock-Clarholz (Ik kan het niet vinden op google)

Ik heb POST NL hiervan op de hoogte gesteld, maar zij verschuilen zich achter het feit dat ik het pakket niet aangetekend verstuurd heb en dat ze derhalve geen verdere actie kunnen ondernemen.

De schade is 80 euro voor ons, want Tennispoint wilt deze retourzending uiteraard betaald zien.

Het is erg frustrerend om met een track & trace bewijs in handen te zien dat je pakket gewoon op een fout en willekeurig adres is afgeleverd en dat er niets aan gedaan wordt.

Een chocoladereep en een sorry voor het ongemak dat is het.

Als we weten wat met het pakket is gebeurd op het afgeleverde foute adres en een reële tegemoetkoming in de schade.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 11 juli 2017 om 13:13 geantwoord

Geachte mevrouw Dros-Herfs,

Hartelijk dank voor uw melding op deze website. Ik vind het erg spijtig om te vernemen dat een door u verzonden pakket blijkt te zijn afgeleverd op een verkeerd adres. Mijn excuses voor deze gang van zaken. Graag geef ik u een toelichting.

Aan de hand van de door u meegestuurde gegevens heb ik gezien dat u reeds telefonisch en via e-mail contact met onze klantenservice heeft gehad. Omdat u het pakket onverzekerd heeft verzonden is een officieel onderzoek naar deze zending inderdaad niet mogelijk en komt u niet in aanmerking voor een schadevergoeding. Wel is er naar aanleiding van uw eerdere contact een klacht aangemaakt om dit te melden bij de betreffende afdeling en onze processen en dienstverlening te verbeteren. Wilt u een volgende keer in aanmerking komen voor een onderzoek en schadevergoeding dan kunt u ervoor kiezen uw zending aangetekend te verzenden. Het spijt me dat ik hierin op dit moment geen verdere actie voor u kan ondernemen. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https://www.postnl.nl/klantenservice/

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven.

Heeft op 11 juli 2017 om 13:29 geantwoord

Welke oplossing?
Gewoon geen geleverde dienst! het is gewoon diefstal. Punt!
Als ik het kan zal ik in de toekomst POST NL vermijden.

Alle klachten die gemeld zijn door EJGDR