Klacht: pakket onterecht retour afzender

op 23 september 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 9/9/17 heeft postnl getracht een pakket bij mij af te leveren terwijl ik niet thuis was. Kaartje in de bus:”we komen morgen weer bij u langs”.
Dezelfde dag heeft de bezorger weer een melding ingevuld: “Zending geweigerd door geadresseerde. Retour afzender”.
Postnl heeft het zonder te controleren wat er aan de hand is retour afzender gestuurd. Twee maal gebeld met de klantenservice zonder resultaat. De verzendkosten ad $95.- zal ik dus over een paar weken nog eens moeten betalen. Bar code: 3SPAMS9060887

Postnl moet mij schriftelijk bevestigen dat de fout bij hun ligt en dat zij de kosten van het heen en weer zenden voor hun rekening zullen nemen.
De bezorger moet beter uitgelegd krijgen hoe hij/zij te werk dient te gaan.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 23 september 2017 om 14:41 geantwoord

Geachte heer Beekman,

Dank u wel voor uw bericht op deze website, Uit uw bericht begrijp ik dat een zending uit het buitenland onterecht retour is gestuurd.

Dit is niet fijn en zeker niet de bedoeling. Echter kan ik niets voor u betekenen over deze zending. De afzender zal contact moeten opnemen met het bedrijf dat is gebruikt om de zending mee te versturen. Daar kan een onderzoek naar de reden van retour worden gestarten en mogelijk vergoeding worden gegeven voor de verzendkosten.

Heeft op 23 september 2017 om 21:01 geantwoord

Postnl heeft de klacht niet goed gelezen. De fout is begaan door de bezorger die in opdracht van Postnl heeft gehandeld. Het is dus onzin om een eventuele vergoeding van de verzendkosten bij de afzender neer te leggen.

Alle klachten die gemeld zijn door Ad Beekman