Klacht: Pakket onterecht geweigerd en retour gestuurd

op 22 mei 2021 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 12 mei een pakket verstuurd, met een gewicht van 3,4 kilo. Valt ruim binnen de maximale 20 kilo. Inmiddels is het 21 mei, wordt het pakket geweigerd omdat ie te zwaar zou zijn! Mijn pakket zou namelijk 34 kilo wegen volgens dhl. Wat een schande! En nu maar hopen dat ik mijn pakket met spullen goed terugkrijg!

Als mijn pakket zsm netjes wordt afgeleverd bij de ontvanger. En als dit niet meer kan om een of andere reden dan graag zsm retour naar mijn adres!

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 22 mei 2021 om 14:17 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

Ik heb u ook gesproken via social media. Op social media heb ik u een kortingscode gestuurd, waarmee u met korting een nieuw label kan aanmaken. Mijn oprechte excuses dat de levering zo is verlopen. Ik hoop dat u uw pakket snel retour ontvangt.

Sam
DHL Parcel Webcare

Heeft op 25 mei 2021 om 13:38 geantwoord

Dit is natuurlijk geen oplossing. Pas wanneer ik mijn pakket terug heb of het pakket alsnog bij de ontvanger is afgeleverd, dán is het probleem opgelost. Ik ben bereid het pakket op te halen bij het sorteercentrum. Dan heb ik het hopelijk sneller terug. Nu lijkt mijn pakket ergens in het sorteerproces te “zweven” en moet ik maar wachten tot 4 juni of ik het pakket retour heb gekregen. Anders weer contact opnemen. Dus nee, van een oplossing is hier geen sprake.

Alle klachten die gemeld zijn door San dy