Klacht: Pakket onterecht geretourneerd

op 26 juni 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Mijn vriendin heeft bij H&M een bestelling geplaatst die binnen drie werkdagen geleverd zou worden. Na drie dagen was deze nog niet binnen. Na zelf hierachter aangegaan te zijn blijkt het dat PostNL het pakketje nooit heeft bezorgd, maar wel heeft geretourneerd aan H&M.

Na contact opgenomen te hebben met H&M blijkt dat de bestelling niet met dezelfde kortingen etc. kan worden verstuurd, maar dat er opnieuw besteld moet worden. Oftewel: nogmaals dezelfde bestelling plaatsen, voor een duurder bedrag terwijl de eerste bestelling nooit is aangekomen door gedoe bij PostNL.

Nou hebben wij dit toch maar gedaan, maar ook dan laat PostNL het afweten. Deze tweede bestelling zou ook binnen drie werkdagen geleverd worden, maar wij zijn nu al vier werkdagen verder. Ook op de track & trace app wordt er gespeeld met statussen. Gister stond het bolletje nog op stap 2 en vanochtend kijken wij weer en staat hij weer op stap 1 en is ‘het bezorgmoment onbekend’.

Ook nu laat PostNL het afweten en wij zijn dan ook totaal niet te spreken over de gang van zaken. Nu hebben wij twee keer moeten bestellen, meer moeten betalen, komt een bestelling nooit aan en blijft het een mysterie wanneer de tweede bestelling aankomt. Hierdoor kunnen wij de bestelde kleren ook niet meer meenemen op vakantie terwijl wij toch ruim van te voren hadden besteld (2 weken).

Wij zien graag een excuses en compensatie voor de ontstane moeilijkheden. Daarnaast willen wij graag uitleg hoe het kan dat een pakket nooit wordt geleverd maar wel geretourneerd wordt door PostNL zelf.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 26 juni 2017 om 15:03 geantwoord

Geachte heer, mevrouw Algoe

Bedankt voor uw bericht. Het spijt mij om te horen dat uw bestelling nog niet is aangekomen. Ik snap dat dit erg vervelend is.

Is de code die u meestuurt voor het tweede pakket? Zo ja, dan wil ik u aanraden om contact op te nemen met de afzender. Die kan u eventueel een vervangende zending toesturen, en bij ons een onderzoek aanvragen.

Alle klachten die gemeld zijn door Satyen