Klacht: pakket ongevraagd retour gezonden!

op 28 september 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb een engels boek besteld bij bol.com en de bezorger van POST.NL heeft die ongevraagd weer teruggezonden naar bol.com en dat ook aangegeven op het papiertje, dat ik in de bus vond. Er stond een kruisje bij ‘Uw pakket wordt op verzoek van de afzender retour gestuurd’. Bizar dus. Want ik was de afzender niet en had ook geen verzoek gedaan. Er stond een groot kruis door de teksten ‘bezorgd bij de buren op nr…’ of ‘afhalen op …’ of ‘we komen morgen weer bij u langs’ Nu woon ik in een hofje met 16 huisjes, dus het is heel gemakkelijk om het pakket bij 1 van mijn buren af te geven. Ook heeft hij het niet nog een keer aangeboden op en andere dag.
Dit vind ik natuurlijk heel vervelend en idioot, en nu moet ik het boek opnieuw bestellen. Dat kost mij administratie -tijd en weer een week wachttijd. Het is gebeurd op 16 september en de code van het briefje is KG77766329. Ik hoop dat u dit oplost, en dat ik ook dit niet voor jan doedel heb opgeschreven.
Groet,
Liesbet Scager

Als u de bezorger heeft aangepakt.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

1 maand geleden - Geachte mevrouw Scager, Bedankt voor uw bericht op deze website. Ik begrijp dat uw bestelde pakket ongevraagd retour is gestuurd. Ik kan me voorstellen dat dit een teleurstellende situatie is, waar ik u graag mijn excuses voor aan wil bieden. Ik kijk graag voor u na of ik meer informatie over de reden van retour kan vinden, maar de KG-code levert op dit moment geen resultaat op. Zou u daarom de bijbehorende 3S-code van dit pakket mee willen sturen? Heeft u, naast het opnieuw bestellen van het pakket, ook contact opgenomen met de afzender voor meer duidelijkheid over de reden van retour? Deze wordt namelijk ook op het pakket zelf vermeld, vandaar dat de afzender hier ook meer informatie over kan geven. Ik zie uw reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht l.scager

1 maand geleden - Geachte medewerker PostNL, Dank voor uw reactie. Het enige dat u m.i. hoeft te doen is nagaan wie de pakketbezorger was op zaterdag 16 september op de Kerkstraat Utrecht en direct aan hem of haar vragen waarom hij of zij mijn bestelling heeft retour gezonden i.p.v. op een andere manier aan te bieden. Alleen dan kan dit probleem opgelost worden. Met vriendelijke groet, Liesbet Scager

Heeft op 28 september 2017 om 12:16 geantwoord

Geachte mevrouw Scager,

Hartelijk dank voor uw reactie. Graag reageer ik op uw bericht.

De reden dat er om uw Track&Trace-code is gevraagd, is omdat de bezorger is gelinkt aan deze code. Op die manier kunnen wij met u meekijken om na te gaan wat er precies is gebeurd.

Ik heb op uw adresgegevens gezocht en één pakket gevonden met een bezorgpoging op 16 september. Ik ga ervan uit dat het om dit pakket gaat. Ik zie in de statusinformatie dat uw zending geweigerd zou zijn. Echter hoeft dit niet de echte reden van het retour sturen te zijn zoals in het vorige bericht werd aangegeven.

Ik raad u dan ook aan om contact op te nemen met de afzender om na te gaan wat de exacte reden van het retour sturen is. Dit staat op het pakket zelf. Mocht de afzender het hier niet mee eens zijn, dan kunnen zij contact met ons opnemen. Aan de hand van het onderzoek kan er worden nagegaan wat er fout is gegaan, zodat de verantwoordelijke personen aangesproken kunnen worden.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Alle klachten die gemeld zijn door l.scager