Klacht: pakket onaangeboden retour naar Sri Lanka gestuurd

op 16 december 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Klachten:
1. Duur product uit Sri Lanka wordt ONAANGEBODEN retour naar Sri Lanka gestuurd
2. Pakket ligt nota bene nog in NL maar niemand bij 0900-0990 (5 personen gesproken) is blijkbaar in staat om alsnog te zorgen dat wij ons pakket ontvangen
3. 0900-0990 is een afpoeierlijn, geen hulplijn

Wanhoop:
ONS PRODUCT LIGT NOG IN NL: WAAROM KAN NIEMAND INGRIJPEN????

Volgorde gebeurtenissen:

– Duur product vanuit Sri Lanka naar huisadres laten versturen
– 28 November: eerste ontvangst kaartje postnl (dagtekening: 24 november): er is een pakket voor u uit het buitenland bezorgd bij lokaal postkantoor (readshop Doorn)
– 29 November:pakket blijkt niet bij readshop
– 29 November: 0900-0990 3x gebeld en gesproken: 2 dames melden dat er al een maand pakketten uit het buitenland verkeerd worden bezorgd maar VERZEKEREN MIJ DAT HET SYSTEEM HUN MELDT DAT PAKKET OPNIEUW ZAL WORDEN AANGEBODEN aan de readshop
2 December: 0900-0990 meldt nu dat pakket definitief retour Sri Lanka wordt gestuurd

Gewenste Oplossing:

als postnl voorkomt dat pakket wordt teruggestuurd en deze alsnog onze kant op laat komen

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 22 december 2017 om 12:48 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer de Laat,

Het spijt me om te horen dat uw pakket retour is gegaan en niet aanwezig was op de afhaallocatie. Ik kan me voorstellen dat dit niet prettig is.

Het is echter niet mogelijk om een pakket nog tegen te houden zodra deze retour is gezonden naar de afzender. Als blijkt dat het pakket onterecht retour is gezonden bij terugkomst bij de afzender, dan heeft die de mogelijkheid om bij zijn of haar lokale postdienst een onderzoek in te laten stellen en restitutie aan te vragen voor de verzendkosten. Dit is internationaal zo afgesproken.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; http://www.postnl.nl/klantenservice/

Met vriendelijke groet,
PostNL

Heeft op 23 december 2017 om 14:09 geantwoord

Nee dit is geen oplossing, dit is bureaucratisch geneuzel. De oplossing zou moeten zijn:
Geachte klant, excuses voor deze fout. Bij PostNL staat de klant voorop. Naar aanleiding van uw klacht en vergelijkbare andere klachten hebben wij de interne procedure aangepast. Voortaan, als een klant ons klantennummer belt omdat een buitenlands pakket niet is bezorgd en PostNL constateert dat dit pakket nog in Nederland is, dan stelt PostNL alles in het werk om dit pakket alsnog bij de klant bezorgd te krijgen, in plaats van deze terug naar het buitenland te sturen.

Alle klachten die gemeld zijn door wouter de laat